SIWZ - Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Hajnówka

Hajnówka, dnia 24.10.2013r.

 

IP.7234.56.2013

 

 

 

 

 

 

SPECYFIKACJA

ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

( zwana dalej SIWZ )

 

dla postępowania udzielonego w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej 14 000 euro.

 

 

Przedmiotem zamówienia jest:

 

 

Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Hajnówka w sezonie 2013/2014”


 


 

CPV: 90620000-9 Usługi odśnieżania

 

 

 

 


 

 

 

 

Zatwierdzam:

 

 

                                                                                                      Wójt gminy Hajnówka

                                                                                            ..........................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Nazwa i adres Zamawiającego.

Gmina Hajnówka

ul. Aleksego Zina 1

17-200 Hajnówka

tel. : (85) 682-25-00

fax : (85) 682-46-12

e-mail: gmina@gmina-hajnowka.pl

godziny urzędowania: 7:30 ÷ 15:30


 

2. Oznaczenie postępowania.

Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem: IP.7234.56.2013

Wykonawcy zobowiązani są do powoływania się na wyżej podane oznaczenie we wszelkich kontaktach z Zamawiającym.


 

3. Tryb postępowania.

3.1 Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego.


 

4. Przedmiot zamówienia.

4.1 Oznaczenie przedmiotu zamówienia według CPV (Wspólny Słownik Zamówień):

90620000-9 Usługi odśnieżania


 

4.2. Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi odśnieżania dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Hajnówka, ciągnikami i pługami Wykonawcy.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany:

4.2.1 w załączniku Nr 6 do SIWZ – Instrukcja dla oferentów,

W cenie świadczonej usługi należy ująć wszystkie koszty jakie mogą wystąpić podczas jej

wykonania (koszt przejazdu, dojazdu, dostosowanie pojazdów do odśnieżania i inne koszty jakie mogą wystąpić).

Zapłata za wykonaną usługę będzie dokonywana za faktyczny czas odśnieżania dróg gminnych.

 

4.3 Do zapewnienia przejezdności dróg gminnych, Zamawiający przewiduje, że będzie potrzebował w sezonie zimowym 2013/2014 sprzęt do zimowego utrzymania w ilości jak niżej:

 

 

Lp.

 

Sprzęt

Ilość sztuk

ogółem

Przewidywana

Ilość godzin pracy sprzętu

1 szt.

Ogółem przewidywana ilość godzin pracy sprzętu

 

 

1.

 

 

 

Ciągniki rolnicze o mocy 80 – 140 KM

 

 

 

 

3

 

 

 

 

150

 

 

450

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1) Ze względu na sytuację sprzętową w regionie w celu realizacji zadań, Zamawiający dopuszcza możliwość zawarcia umów częściowych z właścicielami pojedynczych jednostek sprzętowych.

2) Zamawiający dopuszcza możliwość zmian ilościowych sprzętu zaoferowanego przez Wykonawców.

3) Zamawiający dopuszcza możliwość zmian ilościowych godzin pracy poszczególnych jednostek sprzętowych w zależności od warunków atmosferycznych oraz w zależności od ilości i rodzajów sprzętu zaoferowanego do świadczenia usługi odśnieżania. Przewidywane godziny pracy poszczególnych jednostek sprzętowych zostały podane orientacyjnie.

4.3.1 Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w wyniku rozstrzygnięcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, jest zobowiązany do wykonania usługi na wskazanych przez Zamawiającego rejonie na terenie Gminy Hajnówka oraz sprzętem wskazanym przez Zamawiającego.

4.3.2 W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych Zamawiający może skierować sprzęt na odcinki dróg poza wyznaczonym rejonem.

4.3.3 Ceny wykazane w ofercie winny obejmować koszty dojazdów, przejazdów czy przerzutów sprzętu .

W cenie należy również wkalkulować koszty związane z ubezpieczeniem, przeszkoleniem kierowców, pracy w godz. nocnych lub w niedziele i święta

4.3.4 Wykonawca będzie w dyspozycji Zamawiającego od 15.11.2013r. do 15.04.2014r. i przystąpi do odśnieżania dróg najpóźniej w ciągu 2 godziny od wydania polecenia.

4.3.5 W czasie obowiązywania umowy Wykonawca zapewnia łączność telefoniczną z Zamawiającym.

4.3.6 Wykaz dróg do odśnieżania przedstawia mapa stanowiąca załącznik Nr 8 do niniejszej specyfikacji. Zaleca się aby Wykonawca zapoznał się z siecią dróg gminnych w celu właściwego przygotowania oferty.

 

5. Termin wykonania zamówienia.

 

Zamówienie będzie realizowane wg faktycznych potrzeb Zamawiającego w okresie:

15.11.2013r. – 15 .04.2014 r.

z możliwością jego wyprzedzenia lub przedłużenia w przypadku występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych (na polecenie Zamawiającego).

6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia ofert wariantowych.

 

7. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej na pojedyncze jednostki sprzętowe.

 

8. Umowa ramowa.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 

9. Aukcja elektroniczna, dynamiczny system zakupów.

Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej i dynamicznego systemu świadczenia usług.

 

10. Koszty udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne:

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

 

11. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759).

 

Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w zał. Nr 5 części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.

 

12. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

12.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie jego uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

2) posiadania wiedzy i doświadczenia:

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie jego uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym:

W celu potwierdzenia dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym wykonawca wykaże, że dysponuje wymaganym sprzętem (opisanym w instrukcji dla oferentów), na które składa ofertę (wykaz sprzętu i narzędzi) – załącznik Nr 4

Ocena spełnienia wyżej opisanego warunku udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia – nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w wymaganych dokumentach i oświadczeniach.

4) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie jego uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.

5) sytuacji ekonomicznej i finansowej:

12.2 Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie i za spełnienie jego uzna złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

 


12.3 Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. O wykluczeniu z postępowania wykonawcy zostaną niezwłocznie zawiadomieni.

12.4 Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

1) jest niezgodna z ustawą,

2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust.2 pkt 3,

3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

4) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

5) zawiera błędy w obliczeniu ceny,

6) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3,

7) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

O odrzuceniu oferty zawiadomieni zostaną równocześnie wszyscy Wykonawcy.

12.5 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

Ocena spełnienia wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „ spełnia – nie spełnia ” w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w niniejszej specyfikacji .

13. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

13.1 Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:

1) Formularz ofertowy, wypełniony i podpisany przez Wykonawcę – Załącznik Nr 1,

2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik Nr 2,

4) Formularz- Istotne Postanowienia Umowy, parafowany przez Wykonawcę – Załącznik Nr 7,

 

13.2 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:

1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – Załącznik Nr 3

2) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy Pzp,

3) Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów.

13.3 W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:

  • w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym
  1. wykaz maszyn i narzędzi dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – Załącznik Nr 4.

13.4 Postanowienia dotyczące Wykonawców, którzy będą polegać na zasobach innych podmiotów:

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy

Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy

Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający może żądać od

Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 2

Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) w

sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w

jakich te dokumenty mogą być składane.

Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4

ustawy Pzp, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w

art. 26 ust. 26 ust. 2b ustawy Pzp, wymaga się przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej

kasy oszczędnościowo-kredytowej dotyczącej tych podmiotów.

13.5 Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza

terytorium Rzeczpospolitej Polskiej:

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej

Polskiej składa dokumenty zgodnie z § 2 ust. 2 oraz § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów

z dnia 30 grudnia 2009 r. (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może

żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.

13.6 Postanowienia dotyczące składanych dokumentów:

1) dokumenty w niniejszym postępowaniu mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”,

2) oferta, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego,

3) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości,

4) brak któregokolwiek z dokumentów wymienionych w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu i odrzucenie oferty z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.

13.7 Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w specyfikacji Zamawiającego oraz innych dokumentach przetargowych. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki winny być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, uprawnionego do reprezentowania zgodnie z przedstawionym aktem rejestracyjnym, wymogami ustawowymi oraz przepisami prawa. Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, jest on zobowiązany do przedłożenia dokumentu potwierdzającego uprawnienia składającego ofertę. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów dokumentów - załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione, a w szczególności muszą zawierać wszystkie wymagane informacje i dane oraz odpowiedzi na wszystkie pytania. Nie dopuszcza się składania alternatywnych co do treści i formy dokumentów. Wymienione dokumenty mogą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność przez osobę/osoby uprawnione do podpisania oferty, z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę dokumentów lub nierzetelnych oświadczeń mających istotne znaczenie dla prowadzonego postępowania spowoduje wykluczenie wykonawcy z dalszego postępowania.

 

14. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.

 

14.1 Niniejsze postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

14.2 W postępowaniu o udzielenie zamówienia wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem na adres:

adres (firma): Urząd Gminy Hajnówka

17-200 Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1

faksem: (85) 682 46 12

14.3 Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu

uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu

i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.

Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

 

15. Wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

 

1) Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień wszystkim Wykonawcom nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert.

2) Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie do zamawiającego później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.

Wszystkie zapytania, oświadczenia, zawiadomienia oraz informacje przekazywane będą przez strony postępowania pisemnie lub faksem.

Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą faksu uważa się za złożone w terminie, jeśli treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.

17. Wymagania dotyczące wadium.

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium .

18. Termin związania ofertą.

18.1 Termin związania ofertą upływa po 30 dniach od terminu składania ofert.

18.2 Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

18.3 W uzasadnionych przypadkach, na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą Zamawiający może tylko raz zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

18.4 Wykonawca może przedłużyć termin związania ofertą samodzielnie, zawiadamiając o tym Zamawiającego.

19. Opis sposobu przygotowania oferty.

19.1 Przygotowanie oferty:

1) Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, w formie pisemnej, w języku polskim, pismem czytelnym.

2) Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

3) Wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

4) Oferta oraz wymagane formularze, zestawienia i wykazy składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa.

5) Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymaga załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.

6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i inne dokumenty, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.

7) Dokumenty winny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami (załącznikami), zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach.

8) Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób i parafowane własnoręcznie przez osobę/y podpisującą ofertę.

9) Wszystkie strony oferty, w tym także załączniki muszą być ponumerowane i podpisane przez osobę/y podpisującą ofertę, a całość zszyta w sposób trwały uniemożliwiający wypadnięcie jakiegokolwiek dokumentu. Nie spięcie dokumentów w ofercie w sposób trwały nie powoduje odrzucenia lub unieważnienia oferty.

10) Dokumenty załączone do oferty mogą być przedstawione w formie oryginału lub ksero – kopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem.

11) Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopi dokumentów w przypadku gdy przedstawiona przez oferenta kserokopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości.

12) Wszystkie formularze zawarte w niniejszej specyfikacji, a w szczególności formularz oferty

muszą być wypełnione ściśle według wskazówek zawartych w SIWZ. W przypadku gdy

jakakolwiek część nie dotyczy oferenta wpisuje on - „nie dotyczy”. Na ostatniej stronie oferty

należy dopisać „niniejsza oferta zawiera ….. (liczba stron) stron, ponumerowanych i

parafowanych” oraz podpisać niniejsze stwierdzenie.

13) Wykonawca wskaże w zał. Nr 5 części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom.

14) Złożenie przez jednego Wykonawcę lub podmioty występujące wspólnie więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne spowoduje jej odrzucenie.

19.2 Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne):

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.

2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/ upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców występujących wspólnie należy załączyć do oferty.

3) Oferta winna być podpisana przez każdego z Wykonawców występujących wspólnie lub przez upoważnionego przedstawiciela.

4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

5) Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich Wykonawców, przy czym termin, na jaki została zawarta nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.

19.3 Sposób zaadresowania oferty:

1) Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie/opakowaniu, w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.

2) Koperta zawierająca ofertę winna być zaadresowana do Zamawiającego na adres:

Gmina Hajnówka

17-200 Hajnówka ul. Aleksego Zina 1

i opatrzona następującym oznaczeniem: „Odśnieżanie dróg gminnych i wewnętrznych na terenie Gminy Hajnówka w sezonie 2013/2014” oraz „Nie otwierać przed dniem 05 listopada 2013 r. godz. 12:15.

 

 

21.1 Oferty należy złożyć do dnia 05 listopada 2013 roku do godziny 12:00 w siedzibie Zamawiającego tj. w

Urzędzie Gminy Hajnówka

17-200 Hajnówka

ul. Aleksego Zina 1 pokój nr 32

21.2 Otwarcie ofert nastąpi w dniu 05 listopada 2013 roku o godzinie 12:15 w siedzibie zamawiającego tj. w

 

Urzędzie Gminy Hajnówka

17-200 Hajnówka

ul. A. Zina 1 pokój Nr 37

21.3 Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert.

21.4 W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwieraniu ofert, Zamawiający prześle Wykonawcy protokół z sesji otwarcia ofert na jego wniosek.

21.5 Otwarcie ofert jest jawne.

21.6 Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający określi kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

21.9 Podczas otwarcia ofert Zamawiający poda:

21.9.1 imię i nazwisko lub nazwę (firmę) oferenta,

21.9.2 adres (siedzibę) oferenta,

21.9.3 cenę oferty,

21.9.4 termin wykonania zamówienia

21.10 Oferty złożone po terminie zostaną bez otwierania, niezwłocznie zwrócone Wykonawcom.

21.11 W przypadku, gdy Wykonawca nie był obecny przy otwieraniu ofert, na jego wniosek Zamawiający prześle mu informacje, które zostały ogłoszone podczas otwarcia ofert.

21.12 W toku badania i oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.

21.16 Ofertę stanowi wypełniony druk „Formularz ofertowy" (załącznik Nr 1) z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami i zaświadczeniami.

 

22. Opis sposobu obliczenia ceny.

 

22.1 Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i

słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT - jeżeli występuje.

22.2 Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z

wykonaniem zamówienia.

22.3 Cena może być tylko jedna za oferowany przedmiot zamówienia, nie dopuszcza się wariantowości cen,

22.4 Cena nie ulegnie zmianie przez okres ważności oferty (związania) ani w okresie realizacji zamówienia .

22.5 Wykonawca poniesie wszystkie koszta związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

 

22.6 Kalkulacja cen pracy sprzętu.

Usługi w zakresie odśnieżania dróg gminnych rozliczane będą godzinowo . Za godzinę pracy uważa się 60 minut pracy bez dojazdu sprzętu na miejsce odśnieżania.

Łączna wartość usług składających się na odśnieżanie dróg będzie zależna od zakresu faktycznie przepracowanych efektywnie godzin pracy i wykonanych robót.

Przy kalkulacji cen jednostkowych pracy sprzętu należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia.:

Ceny jednostkowe pracy sprzętu powinny być podane jako ceny netto i brutto.


 

23. Kryteria oceny ofert.

1) Kryteria oceny ofert - Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:

1.1 oferta, co do formy opracowania i treści spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją,

1.2 z ilości i treści złożonych dokumentów wynika, że Wykonawca spełnia warunki formalne określone niniejszą specyfikacją,

1.3 złożone oświadczenia, dokumenty, zaświadczenia są aktualne i podpisane przez osoby uprawnione,

1.4 oferta została złożona, w określonym przez Zamawiającego terminie,

1.5 Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego.

1.6 Wykonawca w przedstawionej ofercie na wykonanie przedmiotu zamówienia powinien zaoferować cenę ostateczną brutto ( nie podlegająca zmianie).

1.7 Cena oferty powinna być wyrażona w walucie polskiej PLN cyfrowo i słownie.

 

24. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

24.1 Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:

 

cena ofertowa brutto - 100 %

 

24.2 Ocena ofert w zakresie przedstawionego powyżej kryterium zostanie dokonana według następujących zasad:

 

           najniższa cena brutto spośród ofert ważnych

w = -------------------------------------------------------------------- x 100 % x 100 pkt

                    cena brutto oferty badanej

 

24.3 Liczba punktów zostanie obliczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Cyfry od 0 do 4 występujące na trzecim miejscu po przecinku zaokrąglają liczbę w dół.

 

Zamawiający nie dopuszcza prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.

 

 

25. Wybór najkorzystniejszej oferty.

 

25.1 Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w ocenie uzyska największą ilość punktów.

25.3 Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej SIWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w SIWZ kryteria wyboru i oceny ofert tj. uzyska najwyższą ocenę punktową.


 

26. Podpisanie umowy.

1) Umowa w sprawie realizacji zamówienia publicznego zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.

2) Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę.

3) Zamawiający niezwłocznie zawiadomi wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty.

4) Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie:

- zamieszczone w siedzibie zamawiającego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń,

- zamieszczone na stronie internetowej zamawiającego.

5) O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:

- ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,

- złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert

- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

6) W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi o wszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia.

7) Umowa zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłane faksem lub drogą elektroniczną, albo 10 dni – jeżeli zostało przesłane w inny sposób.

8) Umowa może zostać podpisana przed upływem terminów, jeżeli w postępowaniu została złożona tylko jedna oferta.

9) O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi wybranego wykonawcę.

10) Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie uchylał się od zawarcia umowy lub nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba, że zachodzi jedna z przesłanek unieważnienia postępowania.

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty wykonawcy w zakresie zmiany terminu przewidzianego na rozpoczęcie i/lub zakończenie świadczenia usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych, przy czym zmiana taka może być spowodowana niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.
 

27. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą nie będzie wymagane zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

 

28. Informacje dodatkowe.

 

28.1 Możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy

28.1.1 W trakcie realizacji umowy postanowienia umowy mogą ulec zmianom, jeżeli zmiany będą korzystne dla Zamawiającego lub konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

28.2 Wszelkie zmiany postanowień zawartej umowy nie mogą prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy.

28.3 W sprawach nie uregulowanych w SIWZ mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) i akty wykonawcze do ustawy.

 

29. Pouczenie o środkach ochrony prawnej .

 

Wykonawcom, a także innym podmiotom, jeżeli mają lub mieli interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Pzp.

 

Załączniki:

 

1. Formularz ofertowy – Załącznik Nr 1,

2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik Nr 2,

3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – Załącznik Nr 3,

4. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych – Załącznik Nr 4,

5. Wykaz części zamówienia, których wykonanie oferent powierzy podwykonawcom – Załącznik Nr 5

6. Instrukcja dla oferentów – Załącznik Nr 6,

7. Formularz Istotne Postanowienia Umowy – Załącznik Nr 7,

8. Mapa dróg przeznaczonych do odśnieżania w sezonie 2013/2014- Załącznik Nr 8.

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami - Aleksander Kulik

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-10-24

Data modyfikacji: 2013-10-24

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-10-24