SIWZ -Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Budowa oczyszczalni ścieków w Trywieży i kanalizacji sanitarnej we wsiach Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino

Hajnówka, dnia 21.11.2013 r.

IP.7021.110.2013

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO

Przedmiotem zamówienia jest Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: „Budowa oczyszczalni ścieków w Trywieży i kanalizacji sanitarnej we wsiach Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino”.

Symbol CPV:

71.32.00.00-7 – Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

I. Zamawiający

Gmina Hajnówka
Aleksego Zina 1
17-200
Hajnówka
http://www.gmina-hajnowka.pl/
gmina@gmina-hajnowka.pl

Godziny urzędowania 7:30 - 15:30

II. Tryb udzielenia zamówienia

1. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), a także wydanymi na podstawie niniejszej ustawy rozporządzeniami wykonawczymi.

III. Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest:Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: „Budowa oczyszczalni ścieków w Trywieży i kanalizacji sanitarnej we wsiach Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino”.

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej niezbędnej dla uzyskania decyzji administracyjnych poprzedzających rozpoczęcie inwestycji w tym pozwolenia na budowę w skład której wchodzić będą:

1. Projekt budowlany mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków typ SBR o wydajności Qdśr – 120m3/d zawierający projekty następujących branż:

1) branża budowlana architektoniczno-konstrukcyjna

2) branża elektryczna instalacji elektrycznych i sterowniczo-alarmowych

3) branża wodno-kanalizacyjna

4) branża technologiczna

2. Projekt sieci kanalizacyjnej powinien obejmować miejscowości: Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino w systemie grawitacyjno-tłocznym (z przepompowniami).

Przewidywana długość kanalizacji tłocznej

Przewidywana długość kanalizacji sanitarnej

[mb]

[mb]

Około 12 500

Około 8 600

 

3. Projekt zasilania w energię elektryczną i wodę.

4. Projekt zagospodarowania terenu wraz z drogami dojazdowymi do projektowanej oczyszczalni ścieków.

5. Do zakresu obowiązków w ramach zamówienia publicznego Wykonawcy należy ponadto wykonanie:

- hydrologii odbiornika ścieków oczyszczonych,

- przedmiarów robót,

- kosztorysu inwestorskiego oraz jego aktualizowania na życzenie Zamawiającego do czasu rozstrzygnięcia przetargu – wyłonienia Wykonawcy na projektowane zadanie,

- Szczegółowej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót,

- opracowanie operatu wodno – prawnego i uzyskanie decyzji pozwolenia wodno-prawnego,

- uzgodnień z zakładem energetycznym,

- uzgodnień z zarządcami dróg publicznych i osób fizycznych,

- badań geologicznych gruntu,

- uzyskania niezbędnych opinii oraz przygotowanie wniosków wraz z niezbędnymi załącznikami do uzyskania decyzji lokalizacyjnej oraz decyzji pozwolenia na budowę,

- projekt tymczasowej organizacji ruchu drogowego,

- informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz p-poż.

- całej dokumentacji w tym dokumentacja projektowa obejmująca wszystkie branże dla przeprowadzenia procedury przetargowej zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych w formie papierowej i elektronicznej w programie ogólnodostępnym – pdf.

- w trakcie trwania procedury przetargowej udzielania w sposób wyczerpujący odpowiedzi na zapytania i wątpliwości wynikłe lub zgłoszone przez oferentów w trakcie postępowania. Za błędy w dokumentacji i kosztorysach odpowiada Wykonawca. Wykonawca zobowiązuje się w trakcie robót budowlanych w ramach zamówienia publicznego do pełnienia nadzoru autorskiego.

IV. Charakterystyka technologiczna oczyszczalni ścieków

Część mechaniczna:

- automatyczna stacja zlewna do przyjmowania dowożonych ścieków wozem asenizacyjnym,

- zbiornik retencyjny ścieków dopływających,

- zblokowane urządzenie do mechanicznego oczyszczania ścieków (sito zintegrowane z piaskownikiem),

Część biologiczna:

- reaktory SBR szt. 4 o pojemności 30 m3 każdy. Reaktory powinny składać się z dwóch zbiorników z polietylenu (PE) o pojemności V=15m3 każdy połączone ze sobą,

Część osadowa:

- dwa zbiorniki stabilizacji tlenowej – osadnik o pojemności 15m3 każdy,

- stacja mechanicznego odwadniania osadów ściekowych – prasa filtracyjna, uzyskanie stanu skupienia placka osadu o zawartości 20-25% suchej masy,

Zabudowa terenu oczyszczalni:

- pompownia ścieków,

- zbiornik retencyjny,

- wiata na osad odwodniony,

- utwardzenie terenu,

- ogrodzenie terenu z siatki.

Na potrzeby budynku oczyszczalni ścieków należy przewidzieć zaadaptowanie istniejącego budynku po byłej chlewni. Urządzania w budynku należy zblokować z pomieszczeniem technologicznym, automatyczną stacją zlewną, zintegrowanym urządzeniem do usuwania skratek i piasku, urządzeniem do odwadniania osadu,

Budynek oczyszczalni ścieków powinien zawierać:

  1. Część socjalną,

  2. Halę reaktorów, lokalizacja zblokowanych urządzeń – zbiorników SBR, zbiorników stabilizacji tlenowej osadu,

  3. Pomieszczenia na agregat prądotwórczy i sprężarkę.

V. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia:

a) Wykonawca przed złożeniem oferty cenowej powinien dokonać oględzin terenu objętego projektem, by w razie stwierdzonych niejasności domagać się od Zamawiającego pisemnych instrukcji i wyjaśnień.

b) Przyjmuje się, że wykonawca upewnił się, co do prawidłowości i kompleksowości Oferty, która powinna pokryć wszystkie jego zobowiązania umowne, a także wszystko, co może być konieczne dla właściwego opracowania dokumentacji projektowej.

Projekty muszą być opracowane z należytą starannością, zgodnie ze współczesną wiedzą techniczną, z zachowaniem obowiązujących przepisów, norm i warunków technicznych.

Wszystkie koszty materiałów niezbędnych do projektowania oraz opłaty związane z pozyskiwaniem uzgodnień ponosi Projektant.

Gmina zobowiązuje się dostarczyć następujące materiały:

1. Mapy do celów projektowych w skali 1: 500 dla terenów zabudowanych i 1:1000 dla terenów niezabudowanych, również w wersji elektronicznej w formacie jpg.

3. Decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, po dostarczeniu przez Wykonawcę wniosku wraz z materiałami niezbędnymi do jej uzyskania.

VI. Części zamówienia

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych

VII. Zamówienia uzupełniające

Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.

VIII. Oferty wariantowe

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

IX. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian.

Zgodnie z art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie:

  1. Zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli konieczność zmiany terminu nie wynika z przyczyn zależnych od Wykonawcy, a jedynie z wydłużających się działań zmierzających do uzyskania uzgodnień z właścicielami sieci infrastruktury technicznej, zarządcami dróg oraz właścicielami nieruchomości będącymi osobami fizycznymi.

  2. Zmiany ustawowej stawki podatku VAT - jeżeli nastąpiły zmiany w obowiązujących przepisach;

X. Termin wykonania zamówienia oraz okres gwarancji i rękojmi

Pożądany termin wykonania zamówienia:

  1. wniosek wraz z materiałami niezbędnymi do uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego do 17.02.2014 roku.

  2. przedmiot zamówienia do 15.05.2014 roku.

XI. Warunki udziału w postępowaniu

1. Warunki udziału w postępowaniu

O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki:

  1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia;

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie.

  1. Wiedza i doświadczenie

Do weryfikacji spełniania tego warunku posłużą odpowiednio wykazy wykonanych usług. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje że wykonał przynajmniej 2 zamówienia w zakresie usług polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę oczyszczalni ścieków i kanalizacji z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały prawidłowo wykonane.

  1. Osoby zdolne do wykonania zamówiania

Weryfikacja osób zdolnych do wykonywania zamówienia dokonywana będzie w oparciu o wykaz zawierający osoby, którymi dysponuje Wykonawca, tj:

Projektant specjalista – osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności budowlanej: architektoniczno – konstrukcyjnej, instalacyjnej z zakresu sieci kanalizacji oraz elektrycznej wraz z oświadczeniami, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia.

  1. Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny:

Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłacona polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Opis sposobu dokonania oceny spełnienia przez Wykonawców ww. warunków nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawców i oparty będzie na zasadzie spełnia/niespełnia.

2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne

Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:

- wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22 ust.1 i 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych,

- wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,

- wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków,

Zamawiający odrzuca ofertę, która:

- jest niezgodna z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

- w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia Wykonawca nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,

- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

XII. Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu

W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada zezwolenie do wykonywania określonej działalności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, a także że spełnia warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu, Wykonawca składa następujące dokumenty:

1. Dokumenty wymagane:

- formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1,

- aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert

- oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2,

- wykaz wykonanych przynajmniej 2 zamówienia w zakresie usług polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę oczyszczalni ścieków i kanalizacji z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały prawidłowo wykonane - załącznik nr 3,

- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadającą budowlane do projektowania w specjalności budowlanej: architektoniczno – konstrukcyjnej, instalacyjnej z zakresu sieci kanalizacji oraz elektrycznej - załącznik nr 4,

- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia - załącznik nr 5,

- oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej załącznik nr 6,

- opłacona polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

2. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru.

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów oraz informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej

1. Przepisy ustawy Pzp i postanowienia SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia sa członkowie konsorcjum, a także wspólnicy spółki cywilnej.

2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt.

Ponadto tacy Wykonawcy mają obowiązek ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności:

a) łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument),

b) oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców).

W każdym jednak przypadku w treści dokumentu/pełnomocnictwa zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wskazać ich pełnomocnika. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj czynności, do których upoważniony jest Pełnomocnik, tj. np.: podpisania oferty, potwierdzania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składania oświadczeń woli i wiedzy, składania wyjaśnień, parafowania dokumentów, itp.

3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.

4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, przy pomocy których wykonawca wykazuje spełnianie warunków, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.

5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę grupy Wykonawców występujących wspólnie, zawierającą w swojej treści następujące postanowienia:

a) określenie celu gospodarczego;

b) oznaczenie czasu trwania konsorcjum, obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi;

c) podział zadań pomiędzy poszczególnych Wykonawców występujących wspólnie;

d) wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy wspólnej przez któregokolwiek z Wykonawców występujących wspólnie do czasu wykonania zamówienia w całości;

e) solidarną odpowiedzialność Wykonawców występujących wspólnie za realizację przedmiotu zamówienia;

f) zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego;

g) ustanowienie pełnomocnika do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

XIII. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami

1.Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych ze SIWZ, przedmiotem zamówienia, sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując swoje zapytania na piśmie (dopuszcza sie korespondencje faxem z potwierdzeniem dostarczenia). Zamawiający udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania, które wpłyną do siedziby Zamawiającego, nie później niż 2 dni przed terminem złożenia ofert – pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

2. Pisemna odpowiedź zostanie przesłana (dopuszcza się faxem za potwierdzeniem) wszystkim uczestnikom postępowania bez przekazania źródła zapytania.

3. Zamawiający nie przewiduje możliwości zwołania wszystkich wykonawców celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących SIWZ.

4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może zmodyfikować treść i dokumenty składające się na SIWZ

XIV. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

Osoby upoważnione ze strony zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami: Helena Bagrowska i Piotr Chilimoniuk.

XV. Wadium

Wykonawca wniesie wadium w wysokości 4 000 zł (słownie: cztery tysiące 00/100 złotych).

Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

1) pieniądzu;

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

3) gwarancjach bankowych;

4) gwarancjach ubezpieczeniowych;

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Hajnówka, tj. Bank Pekao S.A. o/Hajnówka 02 1240 5279 1111 0000 5722 3238.

W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na w/w rachunku Zamawiającego.

XVI. Termin związania ofertą

Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert.

XVII. Opis przygotowania oferty

1. Przygotowanie oferty

1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.

2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.

4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.

5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.

6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.

7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.

8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.

9) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.

10) Wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane.

2. Oferta wspólna

W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, oferta musi spełniać następujące warunki:

Wraz z ofertą winna być przedłożona kopia umowy lub inny dokument potwierdzający zawarcie konsorcjum / spółki cywilnej, podpisane przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa konsorcjum, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia

Oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub upoważnionego przedstawiciela / partnera wiodącego

Upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela / partnera wiodącego wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów - należy załączyć je do oferty

Przedstawiciel / wiodący partner winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji kontraktu - do oferty należy załączyć oświadczenie.

Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.

3. Podwykonawstwo

Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (o ile dotyczy) części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.

Wskazanie niniejszego nastąpi w Formularzu Oferty, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

XVIII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

1. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu i w zamkniętej kopercie w siedzibie zamawiającego;

Urząd Gminy Hajnówka
ul. Aleksego Zina 1

17-200 Hajnówka
pokój nr 32
do dnia 06.12.2013 r. do godz. 12:00

oznakowana następująco: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: „Budowa oczyszczalni ścieków w Trywieży i kanalizacji sanitarnej we wsiach Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino.

Nie otwierać do dnia 06.12.2013 r. do godz. 12:15.”

Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcom bez otwierania.

Na nieprzejrzystym opakowaniu i na zamkniętej kopercie nie umieszczać nazwy firmy.

2. Miejsce otwarcia ofert w siedzibie zamawiającego;

Urząd Gminy Hajnówka
ul. Aleksego Zina 1
17-200
Hajnówka
pokój nr
37 w dniu 06.12.2013 r. o godz. 12:15

3. Sesja otwarcia ofert

Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający przekaże zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane zastaną następujące informacje: nazwa i siedziba wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, warunki płatności.

XIX. Opis sposobu obliczenia ceny

Cena oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT.

Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia.

Cena może być tylko jedna.

Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania).

XX. Kryteria oceny oferty

1. Kryteria oceny ofert

Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie niżej przedstawionych kryteriów (nazwa kryterium, waga, sposób punktowania):

----------------------------------------------------------------------
| Nazwa kryterium |                                              Waga
----------------------------------------------------------------------

|cena|                                                                      100
----------------------------------------------------------------------

Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, wypełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.

2. Zastosowane wzory do obliczenia punktowego.

Zastosowane wzory do obliczenia punktowego
---------------------------------------------------------------------------
Nazwa kryterium: cena

Wzór: cena oferty najniższej
---------------------------------- x 100%
cena oferty rozpatrywanej

3. Wynik

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.

XXI. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

Zamawiający nie przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XXII. Warunki umowy

1 Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.

2 O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem.

3 Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie.

XXIII. Środki ochrony prawnej

W toku postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej.

XXIV. Ogłoszenia wyników przetargu

Wyniki postępowania zostaną ogłoszone w siedzibie zamawiającego i na stronie internetowej: www.gmina-hajnowka.pl. Niezależnie od ogłoszenia wyników wszyscy wykonawcy, którzy złożyli oferty, zostaną powiadomieni w formie pisemnej.

XXV. Postanowienia końcowe

Zasady udostępniania dokumentów

Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i dokumentów lub informacji zastrzeżonych przez uczestników postępowania. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:

a) zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,

b) udostępnienie może mieć miejsce wyłącznie w siedzibie zamawiającego oraz w czasie godzin jego urzędowania.

W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.

XXVI. Załączniki

Załączniki do specyfikacji:

  1. formularz ofertowy,

  2. wzór oświadczenia z art. 22 i 24,

  3. wykaz wykonanych usług,

  4. wykaz osób,

  5. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia,

  6. oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej,

  7. projekt umowy,

  8. plan przebiegu projektowanej kanalizacji.

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami - Piotr Chilimoniuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-11-21

Data modyfikacji: 2013-11-21

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-11-21