SIWZ - Budowa sieci wodociągowej tranzytowej Stare Berezowo - Nowoberezowo.

Hajnówka, dnia 12 grudnia 2013 r.

IP.7021.113.2013

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO

Przedmiotem zamówienia jest Budowa sieci wodociągowej tranzytowej Stare Berezowo - Nowoberezowo”.

Symbol CPV:

45232150-8 – Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody,

45232460-4 – Roboty sanitarne.

I. Zamawiający

Gmina Hajnówka

ul. Aleksego Zina 1

17-200 Hajnówka

http://www.gmina-hajnowka.pl/

gmina@gmina-hajnowka.pl

Godziny urzędowania 7:30 - 15:30

II. Tryb udzielenia zamówienia

1. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.), a także wydanymi na podstawie niniejszej ustawy rozporządzeniami wykonawczymi.

III. Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: Budowa sieci wodociągowej tranzytowej Stare Berezowo - Nowoberezowo”.

1. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:

  1. Budowa sieci wodociągowej o długości 3270 mb, rurą PE o średnicy zewnętrznej 160 mm,

  2. Przewierty pod drogami asfaltowymi: 2 szt. pod drogą powiatową i 1 szt. pod drogą wojewódzką, 3 szt. pod drogami gminnymi.

  3. Zasuwy żeliwne – 5 szt,

  4. Hydranty nadziemne - 2 kpl,

  5. Przebudowa przepustów betonowych z rur śr. 50 cm – 18 mb.

W/w zakres robót obejmuje budowę sieci wodociągowej łączącej istniejące sieci wodociągowe pomiędzy miejscowościami Stare Berezowo i Nowoberezowo w celu zasilania w wodę wsie Stare Berezowo i Mochnate ze zmodernizowanego ujęcia wody w Nowoberezowie. Zakres robót obejmuje również wykonanie odłączenia sieci wodociągowej w Mochnatem od dotychczasowego zasilania z ujęcia wody w Starym Korninie gm. Dubicze Cerkiewne. W tym celu należy wybudować na końcu wsi Mochnate od strony Starego Kornina zasuwę liniową i 1 hydrant nadziemny.

Szczegółowy zakres robót określa przedmiar robót stanowiący zał. Nr 11 do niniejszej SIWZ.

Całość materiałów na wykonanie wymienionego zakresu zabezpiecza Wykonawca.

Ilekroć w dokumentacji projektowej lub kosztorysowej występują nazwy własne należy przez to rozumieć jako „równoważne”.

2. Do zakresu obowiązków w ramach zamówienia publicznego Wykonawcy należy ponadto wykonanie:

  1. Opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i uzgodnienie go z zarządami dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych,

  2. Ponoszenie kosztów związanych z zajęciem pasów drogowych dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich w związku z prowadzonymi robotami,

  3. Ponoszenie kosztów związanych z poborem wody i energii elektrycznej do celów budowy,

  4. Odbudowa w całości nawierzchni dróg w tym asfaltowych, zjazdów z dróg, przepustów, rowów przydrożnych w miejscach zniszczonych podczas prowadzenia robót budowlano-instalacyjnych,

  5. Przeprowadzenie badań jakości wody w akredytowanym laboratorium do czasu uzyskania wymagań określonych w obowiązujących przepisach,

  6. Przeprowadzenie wszystkich wymaganych prawem prób i badań (w tym zagęszczenia gruntu na utwardzonych jezdniach i poboczach dróg),

  7. Wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej wybudowanych urządzeń.

IV. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia:

a) Wykonawca przed złożeniem oferty cenowej powinien dokonać oględzin terenu objętego projektem, by w razie stwierdzonych niejasności zwracać się do Zamawiającego o udzielenie wyjaśnień.

b) Przyjmuje się, że wykonawca upewnił się, co do prawidłowości i kompleksowości Oferty, która powinna pokryć wszystkie jego zobowiązania umowne, a także wszystko, co może być konieczne dla właściwego wykonania zadania.

Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć następujące materiały:

  1. Projekt budowlany,

  2. Pozwolenia na budowę,

  3. Dzienniki budowy.

V. Części zamówienia

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych

VI. Zamówienia uzupełniające

Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.

VII. Oferty wariantowe

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

VIII. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian.

Zgodnie z art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie:

  1. Zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli konieczność zmiany terminu nie wynika z przyczyn zależnych od Wykonawcy,

  2. Zmiany ustawowej stawki podatku VAT - jeżeli nastąpiły zmiany w obowiązujących przepisach.

IX. Termin wykonania zamówienia

Pożądany termin wykonania zamówienia - 30 czerwiec 2014r.

X. Warunki udziału w postępowaniu

1. Warunki udziału w postępowaniu

O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki:

  1. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia;

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie.

  1. Wiedza i doświadczenie

Do weryfikacji spełniania tego warunku posłużą odpowiednio wykazy wykonanych robót. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje że wykonał przynajmniej 2 zamówienia w zakresie budowy sieci wodociągowych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały prawidłowo wykonane.

3) Potencjał techniczny

Wykonawca wykaże się dysponowaniem (własnym, dzierżawionym lub wynajętym) w pełni sprawnym sprzętem niezbędnym do wykonywania robót. Przy realizacji zamówienia wymagane jest dysponowanie następującym sprzętem: koparka, spycharka, samochód ciężarowy, zagęszczarka, urządzenie odwaniające wykopy, urządzenie do wykonania przewiertów pod drogami. Do weryfikacji tego warunku posłuży Zamawiającemu wykaz posiadanego sprzętu własnego lub udostępnionego od innych wykonawców i będzie oparty na zasadzie spełnia/nie spełnia

4) Osoby zdolne do wykonania zamówiania

Weryfikacja osób zdolnych do wykonywania zamówienia dokonywana będzie w oparciu o wykaz zawierający osoby, którymi dysponuje Wykonawca, tj:

Kierownika budowy – osoby, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej z zakresu sieci sanitarne wraz z oświadczeniami, że osoba ta posiada wymagane uprawnienia.

5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykonawca wykaże się odpowiednim potencjałem ekonomicznym, tj. dysponowaniem środkami finansowymi lub dostępem do kredytu w wysokości min. 200 tys. PLN. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od wykonawców nastąpi na podstawie oświadczenia złożonego przez wykonawców i będzie oparty na zasadzie spełnia/nie spełnia,

6) udzielają gwarancji na wykonane roboty – minimum 36 m-cy,

7) wyrażają zgodę na 30 dniowy termin płatności faktur,

8) W przypadku gdy o udzielenie zamówienia ubiega się konsorcjum, wówczas wymaga się, aby żaden z jego członków nie podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, a członkowie łącznie spełniali warunki określone w ust. 1 pkt 2–7 niniejszego rozdziału,

9) Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych w ofercie oświadczeń i dokumentów. Wykonawcy nie spełniający warunków zostaną wykluczeni z postępowania.

Opis sposobu dokonania oceny spełnienia przez Wykonawców ww. warunków nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawców i oparty będzie na zasadzie spełnia/niespełnia.

2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne

Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się:

- wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne, o których mowa w art. 22 ust.1 i 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych,

- wykonawców, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania,

- wykonawców, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków,

Zamawiający odrzuca ofertę, która:

- jest niezgodna z ustawą lub jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

- w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia Wykonawca nie zgodził się na poprawienie omyłki rachunkowej w obliczeniu ceny,

- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

XI. Informacje o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu

W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada zezwolenie do wykonywania określonej działalności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, a także że spełnia warunki udziału w przedmiotowym postępowaniu, Wykonawca składa następujące dokumenty:

1. Dokumenty wymagane:

- formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1,

- aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

- kosztorys ofertowy z wykorzystaniem wzoru – załącznik nr 2

- oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust.1 i art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 3,

- wykaz wykonanych przynajmniej 2 zamówienia w zakresie robót budowlanych dotyczących budowy sieci wodociągowych z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały prawidłowo wykonane - załącznik nr 4,

- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadające uprawnienia budowlane w specjalności instalacje sanitarne - załącznik nr 5,

- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia - załącznik nr 6,

- wykaz posiadanego sprzętu - załącznik nr 7,

- wykaz podwykonawców – załącznik nr 8

- oświadczenie Wykonawcy, że nie należy do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy lub listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 9,

- oświadczenie o sytuacji finansowej wykonawcy stwierdzające że posiada on środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 200 000 PLN,

- dowód wniesienia wadium.

2. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru.

Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów oraz informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

3. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej

1. Przepisy ustawy Pzp i postanowienia SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia sa członkowie konsorcjum, a także wspólnicy spółki cywilnej.

2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt.

Ponadto tacy Wykonawcy mają obowiązek ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności:

a) łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument),

b) oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu Wykonawców).

W każdym jednak przypadku w treści dokumentu/pełnomocnictwa zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wskazać ich pełnomocnika. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj czynności, do których upoważniony jest Pełnomocnik, tj. np.: podpisania oferty, potwierdzania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składania oświadczeń woli i wiedzy, składania wyjaśnień, parafowania dokumentów, itp.

3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.

4. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, przy pomocy których wykonawca wykazuje spełnianie warunków, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.

5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę grupy Wykonawców występujących wspólnie, zawierającą w swojej treści następujące postanowienia:

a) określenie celu gospodarczego;

b) oznaczenie czasu trwania konsorcjum, obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi;

c) podział zadań pomiędzy poszczególnych Wykonawców występujących wspólnie;

d) wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy wspólnej przez któregokolwiek z Wykonawców występujących wspólnie do czasu wykonania zamówienia w całości;

e) solidarną odpowiedzialność Wykonawców występujących wspólnie za realizację przedmiotu zamówienia;

f) zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego;

g) ustanowienie pełnomocnika do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

XII. Informacja o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami

1.Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienia dotyczące wszelkich wątpliwości związanych ze SIWZ, przedmiotem zamówienia, sposobem przygotowania i złożenia oferty, kierując swoje zapytania na piśmie (dopuszcza sie korespondencje faxem lub e-mailem z potwierdzeniem dostarczenia). Zamawiający udzieli odpowiedzi na wszelkie zapytania, które wpłyną do siedziby Zamawiającego, nie później niż 2 dni przed terminem złożenia ofert – pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

2. Pisemna odpowiedź zostanie przesłana (dopuszcza się faxem lub e-mailem za potwierdzeniem) wszystkim uczestnikom postępowania bez przekazania źródła zapytania.

3. Zamawiający nie przewiduje możliwości zwołania wszystkich wykonawców celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących SIWZ.

4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może zmodyfikować treść i dokumenty składające się na SIWZ.

XIII. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

Osoby upoważnione ze strony zamawiającego do kontaktowania się z wykonawcami: Aleksander Kulik, Helena Bagrowska.

XIV. Wadium

Wykonawca wniesie wadium w wysokości 7 000 zł (słownie: siedem tysięcy złotych).

Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

1) pieniądzu;

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

3) gwarancjach bankowych;

4) gwarancjach ubezpieczeniowych;

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Hajnówka, tj. Bank Pekao S.A. o/Hajnówka 02 1240 5279 1111 0000 5722 3238.

W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wniesienia uznaje się chwilę uznania kwoty na w/w rachunku Zamawiającego.

XV. Termin związania ofertą

Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert.

XVI. Opis przygotowania oferty

1. Przygotowanie oferty

1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, pismem czytelnym.

2) Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.

3) Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.

4) Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.

5) Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy, należy dołączyć właściwe umocowanie prawne.

6) Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszej specyfikacji.

7) Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.

8) Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.

9) Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty.

10) Wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane.

2. Oferta wspólna

W przypadku, kiedy ofertę składa kilka podmiotów, oferta musi spełniać następujące warunki:

Wraz z ofertą winna być przedłożona kopia umowy lub inny dokument potwierdzający zawarcie konsorcjum / spółki cywilnej, podpisane przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa konsorcjum, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia

Oferta winna być podpisana przez każdego partnera lub upoważnionego przedstawiciela / partnera wiodącego

Upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela / partnera wiodącego wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z partnerów - należy załączyć je do oferty

Przedstawiciel / wiodący partner winien być upoważniony do zaciągania zobowiązań i płatności w imieniu każdego na rzecz każdego z partnerów oraz do wyłącznego występowania w realizacji kontraktu - do oferty należy załączyć oświadczenie.

Podmioty występujące wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań.

3. Podwykonawstwo

Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (o ile dotyczy) części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.

Wskazanie niniejszego nastąpi w Wykazie, którego wzór stanowi załącznik nr 8 do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

XVII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

1. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym opakowaniu i w zamkniętej kopercie w siedzibie zamawiającego;

Urząd Gminy Hajnówka

ul. Aleksego Zina 1

17-200 Hajnówka

pokój nr 32

do dnia 30.12.2013 r. do godz. 12:00

oznakowana następująco: Budowa sieci wodociągowej tranzytowej Stare Berezowo - Nowoberezowo”.

Nie otwierać do dnia 30.12.2013 r. do godz. 12:15.”

Oferty złożone po terminie będą zwrócone wykonawcom bez otwierania.

Na nieprzejrzystym opakowaniu i na zamkniętej kopercie nie umieszczać nazwy firmy.

2. Miejsce otwarcia ofert w siedzibie zamawiającego;

Urząd Gminy Hajnówka

ul. Aleksego Zina 1

17-200 Hajnówka

pokój nr 37 w dniu 30.12.2013 r. o godz. 12:15

3. Sesja otwarcia ofert

Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający przekaże zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po odczytaniu ww. informacji. Po otwarciu ofert przekazane zastaną następujące informacje: nazwa i siedziba wykonawcy, którego oferta jest otwierana, cena, a także termin wykonania zamówienia, warunki płatności.

XVIII. Opis sposobu obliczenia ceny

Cena ryczałtowa oferty uwzględnia wszystkie zobowiązania, musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, z wyodrębnieniem należnego podatku VAT.

Cena podana w ofercie powinna obejmować wszystkie koszty i składniki związane z wykonaniem zamówienia.

Cena może być tylko jedna.

Cena nie ulega zmianie przez okres ważności oferty (związania).

XIX. Kryteria oceny oferty

1. Kryteria oceny ofert

Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie niżej przedstawionych kryteriów (nazwa kryterium, waga, sposób punktowania):

----------------------------------------------------------------------
| Nazwa kryterium |                                               Waga
----------------------------------------------------------------------

|cena |                                                                     100
----------------------------------------------------------------------

Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania otrzyma maksymalną liczbę punktów. Pozostałym ofertom, wypełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów. Wynik będzie traktowany jako wartość punktowa oferty.

2. Zastosowane wzory do obliczenia punktowego.

Zastosowane wzory do obliczenia punktowego
--------------------------------------------------------
               Nazwa kryterium: cena

 

Wzór: cena oferty najniższej
---------------------------------- x 100%
cena oferty rozpatrywanej

3. Wynik

Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.

XX. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

Zamawiający przewiduje wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % wartości całkowitej ceny ofertowej.

XXI. Warunki umowy

1 Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę z punktu widzenia kryteriów przyjętych w niniejszej specyfikacji.

2 O miejscu i terminie podpisania umowy zamawiający powiadomi odrębnym pismem.

3 Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie.

XXII. Środki ochrony prawnej

W toku postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcom, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej.

XXIII. Ogłoszenia wyników przetargu

Wyniki postępowania zostaną ogłoszone w siedzibie zamawiającego i na stronie internetowej: www.gmina-hajnowka.pl. Niezależnie od ogłoszenia wyników wszyscy wykonawcy, którzy złożyli oferty, zostaną powiadomieni w formie pisemnej.

XXIV. Postanowienia końcowe

Zasady udostępniania dokumentów

Uczestnicy postępowania mają prawo wglądu do treści protokołu oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i dokumentów lub informacji zastrzeżonych przez uczestników postępowania. Udostępnienie zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:

a) zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku,

b) udostępnienie może mieć miejsce wyłącznie w siedzibie zamawiającego oraz w czasie godzin jego urzędowania.

W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Kodeks cywilny.

XXV. Załączniki

Załączniki do specyfikacji:

  1. formularz ofertowy,

  2. Kosztorys ofertowy,

  3. wzór oświadczenia z art. 22 i 24,

  4. wykaz wykonanych robót,

  5. wykaz osób,

  6. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia,

  7. wykaz posiadanego sprzętu,

  8. wykaz podwykonawców,

  9. oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej,

  10. projekt umowy,

  11. przedmiar robót,

  12. projekt budowlany,

  13. specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót.

 

Sporządził: A.Kulik

Zatwierdził:

 

...…………….......

dnia, 12.12.2013r.

Metryka strony

Udostępniający: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami - Aleksander Kulik

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-12-12

Data modyfikacji: 2013-12-12

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-12-12