Protokół z XXI sesji Rady Gminy

BRG.0002.07.2012

Protokół Nr XXI / 12

z sesji Rady Gminy Hajnówka
odbytej w dniu 28 grudnia 2012r.

w Sali Nr 12 Urzędu ( początek sesji – godz. 9.00 koniec – godz.10.30)

Do punktu 1 – go:

Sesję otworzył i przewodniczył obradom Przewodniczący Rady Gminy Hajnówka Pan Wiesław Józef Komarewski.

Przewodniczący Rady powitał przybyłych na sesję w osobach:

  • Pani O. Rygorowicz - Wójt Gminy,

  • Pani L. Nowik - Skarbnik Gminy,

  • Pani T. Borowik – Kierownik GOPS,

  • Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji...,

  • Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS,

  • Pan M. Janowski – Kierownik ARiMR oraz radny sejmiku województwa podlaskiego

Na podstawie listy obecności (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu) Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach udział bierze 15 radnych co stanowi ilość, przy której Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Do punktu 2-go:

Przewodniczący Rady przedstawił zaproponowany porządek obrad sesji. Następnie zapytał, czy ktoś zgłasza uwagi do protokołu. Wobec braku uwag Przewodniczący rady poddał pod głosowanie przedstawiony porządek. Radni w głosowaniu jawnym 15 głosów „za” przyjęli zaproponowany porządek obrad XXI sesji rady.

Oto jego brzmienie:

1. Otwarcie obrad XXI sesji Rady Gminy Hajnówka.

  1. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

  1. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021,

  2. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  3. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2013-2021,

  4. uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2013,

  5. określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,

  6. uchwalenia Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013,

  7. zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016,

  8. wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka,

  9. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności,

  10. określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

  11. określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

  12. wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

  13. określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

6. Przyjęcie planów pracy poszczególnych komisji na 2013 rok.

7. Przyjęcie planu pracy Rady Gminy na 2013 rok.

8. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

9. Wolne wnioski.

10. Zamknięcie obrad XXI sesji Rady Gminy Hajnówka.

 

Do punktu 3-go: Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie Protokół nr XX/12 z dnia 27 listopada 2012r. Radni w głosowaniu jawnym przy 15 głosach „za” przyjęli protokół z XX sesji rady.

 

Do punktu 4-go: Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

W tym miejscu Przewodniczący obrad udzielił głosu panu M.Janowskiemu, który przedstawił działalność samorządu województwa podlaskiego na terenie powiatu hajnowskiego. Omówił także działalność Agencji Restukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i podziękował za współpracę w 2012r. W tym miejscu głos zabrał radny A. Skiepko, który wystąpił z zapytaniem dotyczącym odśnieżania drogi wojewódzkiej oraz położonej wzdłuż drogi ścieżki rowerowej. Pan M. Janowski poinformował, że droga jest odśnieżana. Następnie Wójt Gminy podziękowała za dotychczasową współpracę i jednocześnie złożyła w imieniu swoim i pracowników życzenia świąteczne.

W dalszej części Wójt Gminy przedstawiła sprawozdanie ze swojej działalności w okresie między sesjami. Poinformowała o uczestniczeniu w forum Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego w sprawie opracowania Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego do roku 2020 omówienia ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz programu Kapitał Ludzki. Następnie poinformowała o złożeniu wniosku na zakup samochodów strażackich w ramach stowarzyszenia Euroregion Puszcza Białowieska. Ponadto powiadomiła o uczestniczeniu w zorganizowanym przez PUK spotkaniu w sprawie gospodarki odpadowej w Waśkach. Omówiła spotkanie w Starych Sadach k/Mikołajek w sprawie aspektów prawnych, społecznych i gospodarczych o ochronie przyrody i spotkaniu z emerytowanymi pracownikami Urzędu oraz Przedstawiła temat budowy przydomowych oczyszczalni. Następnie omówiła problemy związane z realizacją zadań związanych z przebudową drogi do Dubińskiej Fermy oraz zamierzeniach gminy związanych z możliwością złożenia wniosków na pozyskanie środków na pozyskanie energii ze źródeł odnawialnych na niektóre świetlice wiejskie.


Do punktu 5-go: Podjęcie uchwał w sprawie:

 

 

  1. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021,

 

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Hajnówka na lata 2012-2021. Następnie poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr XXI/ 104 / 13
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021


 

( Załącznik Nr 2 do protokołu )


 

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów,
jak i wydatków gminy. Wyjaśniła ponadto, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 105 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok

(Załącznik Nr 3 do protokołu)


 

  1. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2013-2021,

 

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Hajnówka na lata 2013-2021. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy zadłużenia gminy i realizacji umów wieloletnich. Następnie poinformowała o otrzymaniu pozytywnej opinii Składu Orzekającego RIO w Białymstoku z dnia 29 listopada 2012r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2013-2023. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i wyjaśniła, że wskaźnik zadłużenia gminy na koniec grudnia 2012r. wynosić będzie 30,90%. Ponadto poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr XXI/ 106 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2013-2021

 

( Załącznik Nr 4 do protokołu )

 

4. uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2013,
 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2013 rok. Następnie przedstawiła pozytywną Uchwałę Nr II-00310-18/12 Składu Orzekającego RIO w Białymstoku z dnia 29 listopada 2012r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu Gminy Hajnówka na 2013 r. oraz o możliwości sfinansowania przewidzianego w projekcie budżetu deficytu. Przedstawiła poszczególne kwoty dochodów i ich przeznaczenie, omówiła deficyt budżetu, rezerwę budżetu i poszczególne załączniki do przedstawionej uchwały budżetowej. Poinformowała, że planowany budżet na 2013r. zamyka się po stronie dochodów kwotą 12 905 498 zł, a po stronie wydatków kwotą 13 579 298 zł. Następnie poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. W tym miejscu głos zabrała Wójt Gminy p. O. Rygorowicz, która omówiła szczegółowo załącznik inwestycyjny. Omówiła temat przydomowych oczyszczalni, kolektorów słonecznych, planowane inwestycje związane z budową kanalizacji w Trywieży. Następnie omówiła zamierzenia gminy związane z nieruchomością położoną w miejscowości Postołowo, o powierzchni 10ha, związane z podziałem tych działek i ich sprzedażą na cele budowlane. Następnie omówiła temat budowy ścieżek rowerowych w Orzeszkowie wyjaśniając że część planowanej do budowy ścieżki zamieniona zostanie na chodnik dla pieszych. Następnie wobec braku pytań i dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na 2012 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 107 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na 2013 rok

(Załącznik Nr 5 do protokołu)

5. określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji
i deklaracji podatkowych. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy uaktualnienia obowiązujących wzorów deklaracji i informacji. Następnie poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag.
Następnie wobec braku pytań i dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji
i deklaracji podatkowych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 108 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie określenia wzorów formularzy informacji
i deklaracji podatkowych

(Załącznik Nr 6 do protokołu)

6. uchwalenia Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
na rok 2013,

 

Pani T. Borowik-Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013. Wyjaśniła, że projekt uchwały był przedmiotem obrad poszczególnych komisji, które nie wniosły uwag. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 109 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013,

(Załącznik Nr 7 do protokołu)

 

7. zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016,


Pani T. Borowik-Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016. Wyjaśniła, że projekt uchwały był przedmiotem obrad poszczególnych komisji, które nie wniosły uwag. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 110 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii
na lata 2012-2016,


 

(Załącznik Nr 8 do protokołu)

8. wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka,

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że uchwała dotyczy gminnego zasobu mieszkaniowego tj. lokali socjalnych w których gmina na skutek wyroku Sądu obowiązana jest umieścić danych mieszkańców. Wyjaśniła, że gmina posiada 3 lokalne mieszkalne z czego 2 to lokale socjalne. Następnie poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Wobec braku uwag Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 111 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka
na lata 2013-2016

(Załącznik Nr 9 do protokołu)

9. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności,

 

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności. Omówiła szczegółowo znowelizowaną ustawę o utrzymaniu porządku i czystości w gminach, która obowiązywać będzie od lipca 2013r. Przedstawiła sposób wyliczenia stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wyjaśniając, że stawki porównywalne są do stawek ustalonych przez sąsiednie gminy. Poinformowała radnych, że stawki obejmują koszt prowadzenia gospodarki odpadami przypadający na 1 mieszkańca gminy. Wyjaśniła, że stawki te wynoszą odpowiednio 7,00 zł miesięcznie za odpady komunalne zbierane i odbierane w sposób selektywny oraz 16,00 zł miesięcznie za odpady komunalne zmieszane. Wyjaśniła, że komisje na swoich posiedzeniach zaproponowały aby odpady zbierane w sposób selektywny odbywało się w workach dostarczanych przez ich odbiorcę. Następnie p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... wyjaśniła, że gmina musi wykazać się stopniem zużycia odpadów. W tym miejscu rada podjęła dyskusję w temacie gospodarki odpadami w której głos zabierali także sołtysi poszczególnych miejscowości gminy. Pani H. Bagrowska omówiła szczegółowo temat gospodarki odpadami, które obowiązywać będą od lipca 2013r. W toku dyskusji głos zabierali radni: J. Kot, A. Janiuk, W. Biryłko, A. Skiepko i sołtysi: M. Pierko, H. Stefaniuk, K. Sołowianiuk. Następnie poinformowała o zmianach stawek za gospodarowanie odpadami komunalnymi zmieszanymi w przypadku nieruchomości w części zamieszkałej i w części niezamieszkałej. Po zakończonej dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 112 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności,

 

(Załącznik Nr 10 do protokołu)

10. określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

 

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyboru określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Przedstawiła szczegółowo terminy tj. za I kwartał do 31 stycznia, za II kwartał do 30 kwietnia, za III kwartał do 31 lipca, za IV kwartał do 31 października. Następnie wyjaśniła, że Komisja Finansów... zaproponowała zmianę terminów wnoszenia opłat na odpowiednio: 15 luty, 15 maj, 15 sierpnia, 15 listopada. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały ze zmianami zaproponowanymi przez Komisję Finansów.... W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 113 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty
za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

 

(Załącznik Nr 11 do protokołu)

11. określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

 

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i poinformowała że pierwsze deklaracje składane będą do 15 marca 2013 roku. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 114 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

 

(Załącznik Nr 12 do protokołu)


              12. wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

 

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Omówiła szczegółowo projekt uchwały określając ogólne zasady, które przedsiębiorca zobowiązany jest spełniać ubiegając się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie przedmiotowej działalności. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 115 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych

(Załącznik Nr 13 do protokołu)


             13. określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

 

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Omówiła szczegółowo częstotliwość i sposób segregacji odpadów do których nie wniesiono uwag. Wyjaśniła ponadto, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXI/ 116 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 28 grudnia 2012 roku


w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

 

(Załącznik Nr 14 do protokołu)


 

Do punktu 6-go: Przyjęcie planów pracy poszczególnych Komisji na 2013 r.

Przewodniczący obrad przedstawił plany pracy poszczególnych komisji na 2013 rok. Wyjaśnił, że
były one przedmiotem obrad komisji, które nie wniosły uwag i jednogłośnie przyjęły plany pracy. Radni jednogłośnie przyjęli plany pracy komisji.

(Załącznik Nr 15 do protokołu)

Do punktu 7-go: Przyjęcie Planu Pracy Rady Gminy na 2013 r.

Przewodniczący Rady przedstawił radnym propozycję Planu Pracy Rady Gminy na 2013 rok. Do przedstawionego planu nie zgłoszono zastrzeżeń. Rada przyjęła przedstawiony Plan Pracy na 2013 rok jednogłośnie.

(Załącznik Nr 16 do protokołu)

 

 

Do punktu 8-go: Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

 

Interpelacje i zapytania nie wystąpiły w związku z czym nie udzielano odpowiedzi.

Do punktu 9-go: Wolne wnioski.

W wolnych wnioskach radni podejmowali temat odśnieżania dróg gminnych. Następnie radni, Wójt gminy i pracownicy Urzędu złożyli życzenia świąteczne i noworoczne.

Do punktu 10 – go: Zamknięcie obrad XXI sesji Rady Gminy Hajnówka.

Następnie wobec wyczerpania się porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął XXI sesję Rady Gminy Hajnówka.

Protokołowała:

Barbara Niewiadomska-Golonko

Przewodniczący Rady

Wiesław Józef Komarewski

Hajnówka, dnia 02 stycznia 2013r.

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Niewiadomska

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-03-06

Data modyfikacji: 2013-03-06

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-03-06