Protokół z XVIII sesji Rady Gminy

BRG.0002.05.2012

Protokół Nr XVIII / 12

z sesji Rady Gminy Hajnówka
odbytej w dniu 20 września 2012r.

w Centrum Etnograficzno- Ekumenicznym w Dubinach ( początek sesji – godz. 09.00 koniec – godz.10.20)

Do punktu 1 – go:

Sesję otworzył i przewodniczył obradom Przewodniczący Rady Gminy Hajnówka Pan Wiesław Józef Komarewski.

Przewodniczący Rady powitał przybyłych na sesję w osobach:

  • Pani O. Rygorowicz - Wójt Gminy,

  • Pani L. Nowik - Skarbnik Gminy,

  • Pani T. Borowik – Kierownik GOPS,

  • Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji...,

  • Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS,

Na podstawie listy obecności (lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu) Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach udział bierze 14 radnych co stanowi ilość, przy której Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały. W sesji nie uczestniczył radny Stanisław Sokołowski.

Do punktu 2-go:

Przewodniczący Rady przedstawił zaproponowany porządek obrad sesji. Następnie zapytał, czy ktoś zgłasza uwagi do protokołu. Wobec braku zgłoszonych wniosków Przewodniczący rady poddał pod głosowanie przedstawiony porządek obrad. Radni w głosowaniu jawnym 14 głosów „za” przyjęli zaproponowany porządek obrad XVIII sesji rady.

Oto jego brzmienie:

1. Otwarcie obrad XVIII sesji Rady Gminy Hajnówka.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

5. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku.

6. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  2. określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania.

7. Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.

8. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

9. Wolne wnioski.

10. Zamknięcie obrad XVIII sesji Rady Gminy Hajnówka.

 

Do punktu 3-go: Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie Protokół nr XVII/12 z dnia 31 lipca 2012r. Radni w głosowaniu jawnym przy 14 głosach „za” przyjęli protokoły z XVII sesji rady.

 

Do punktu 4-go: Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

Wójt Gminy – p. Olga Rygorowicz zabierając głos, podziękowała sołtysom i radnym za akcję dotyczącą zebrania podpisów wśród mieszkańców pod inicjatywą obywatelskiej związanej ze zmianą ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, zaapelowała w tym temacie do sołtysów o pilne zebranie podpisów od mieszkańców, aby można było wystąpić z inicjatywą obywatelską związaną ze zmianą ustawy. Omówiła także temat dotyczący powiększenia granic Białowieskiego Parku Narodowego i problemy z tym związane. Następnie poinformowała o podpisaniu umów na dotacje, wyjaśniła, że podpisano porozumienia w tym temacie. Omówiła przebieg wizyty rosyjskiego patriarchy moskiewskiego i całej Rusi- Cyryla, a także obchody święta Wojsk Lądowych. Powiadomiła o spotkaniu powiatowego zjazdu PSL, nadanie imienia nowo powstałego zespołu w Mochnatem. Przedstawiła informacje dotyczące tematyki gospodarki odpadami, omówiła przedmiot spotkania z przedstawicielami PKP na temat przejazdu kolejowego w Przechodach. Następnie Wójt Gminy przedstawiła nowego Dyrektora Zespołu Szkół w Dubinach – p. Alinę Ginszt.

 

Do punktu 5-go: Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku.

Skarbnik Gminy przedstawiła materiał dotyczący informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Hajnówka za I półrocze 2012 roku. Przedstawiła szczegółowo dochody
i wydatki budżetu, stwierdzając, że wykonanie budżetu przebiega zgodnie z planem. Ponadto poinformowała o uzyskaniu pozytywnej Uchwały Nr II-0320-2/12 z dnia 31 lipca 2012r. Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Hajnówka informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012r. Poinformowała, że informacja z wykonania budżetu była przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawioną informację. Radni jednogłośnie (14 głosów „za”) przyjęli przedstawioną informację.
(Materiał stanowi Załącznik Nr 2 do protokołu)

Do punktu 6-go: Podjęcie uchwał w sprawie:

1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów,
jak i wydatków gminy. Wyjaśniła ponadto, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (14 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XVIII/ 88 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 20 września 2012 roku


w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok

(Załącznik Nr 3 do protokołu)

2. określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania.

 

Pani H. Szymaniuk- Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy utworzenia rachunku bankowego dla nowej jednostki organizacyjnej jaką jest Zespół Szkół w Dubinach. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (14 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XVIII/ 89 / 12
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 20 września 2012 roku


określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian
w tym planie i ich zatwierdzania

(Załącznik Nr 4 do protokołu)

Do punktu 7-go: Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.

Kierownik BOSS – p. H. Szymaniuk, przedstawiła informację o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że informacja była przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Ponadto poinformowała, że przepisy prawa zobowiązują do przedstawienia informacji i szczegółowo omówiła: zatrudnienie w szkołach oraz Biurze Obsługi Szkół Samorządowych, zestawienie ilości szkół z podziałem na klasy w roku szkolnym 2011/2012, pomoc materialną dla uczniów realizowaną przez BOSS wraz ze stypendiami i zasiłkami szkolnymi, dowożenie, wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny, wyniki sprawdzianu przeprowadzonego w szóstych klasach podstawowych, wyniki egzaminu gimnazjalnego, projekty realizowane przez szkoły. Następnie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawioną informację o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym wynikach sprawdzianu
i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka. Radni jednogłośnie
( 14 głosów „za”) przyjęli przedstawioną informację.
(Informacja stanowi załącznik nr 5 do protokołu)

 

Do punktu 8-go: Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

Radna A. Janiuk – wystąpiła z prośbą o poprawę wyników nauczania w Publicznym Gimnazjum w Dubinach.

Do punktu 9-go: Wolne wnioski.

W tym miejscu głos zabierali sołtysi w osobach:

Pan M. Pierko – sołtys sołectwa Topiło zadał zapytanie dot. podatku związanego z gospodarką odpadami. Wójt poinformowała, że z uwagi na obszerność tematu gospodarka odpadami realizowana na podstawie obowiązujących przepisów omówiona zostanie na najbliższych sesjach z uwagi na jej obecne przygotowywanie.
Pan Piotr Golonko – W. Grygoruk zgłosili do naprawy budynek po zlewni mleka w Dubiczach Osocznych.
Pan K. Sołowianiuk – sołtys wsi Trywieża zgłosił zapytanie dotyczące budowy kolektorów słonecznych w gminie Hajnówka. Podejmując dyskusję rada rozważała wady i zalety budowy kolektorów słonecznych. Wójt zabierając głos stwierdziła, że gmina przygotowuje dokumentację w celu realizacji tego przedsięwzięcia w najbliższym czasie.

Następnie Wójt zabierając głos poinformowała o podejmowanej dyskusji z Nadleśnictwami w celu uzyskania współpracy w przedmiocie ułożenia nawierzchni asfaltowej na drogach. Poinformowała o przygotowywanej przez gminę dokumentacji na drogi tj. do Dubińskiej Fermy, ul. Grzybowej w Dubinach, część drogi do Kuraszewa, Wieżanki, Poryjewo-Zatrostyniec-Podtrostyniec. Wyjaśniła, że przy składaniu wniosków o pozyskanie środków z zewnątrz najważniejszym aspektem jest łączność dróg z drogami wojewódzkimi. Powiadomiła, że przygotowywana jest dokumentacja na ułożenie nawierzchni asfaltowych, aby w miarę pojawienia się środków finansowych można je było realizować.
Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... wystąpiła z zapytaniem związanym ze zdjęciem pobocza z dróg gminnych tj. Pasieczniki Duże – Orzeszkowo, Dubiny – Sawiny Gród, Nowoberezowo – Dolne. Wyjaśniła, że firmy proponują wykonanie tych robót za 3,90netto za m2 a więc koszt zdjęcia pobocza to 76 000 zł za 16 000m2. Inna firma proponuje zdjęcie pobocza za 43 000zł ale jest to równiarka dróg. Rada jednogłośnie stwierdziła, że konieczne jest zdjęcie pobocza przez firmę która zaproponuje jak najlepszą cenę przy zachowaniu prawidłowego jej wykonania.
Następnie Przewodniczący obrad przedstawił nowego Dyrektora Zespołu Szkół w Dubinach p. A. Ginszt, która zabierając głos przedstawiła zamierzenia dotyczące szkoły w Dubinach.
Pani O. Bołtromiuk – radna zabierając głos zaprosiła wszystkich obecnych na otwarcie świetlicy wiejskiej w Lipinach. Wójt zabierając głos stwierdziła, że prace związane z remontem świetlicy wiejskiej nie są jeszcze dokończone w związku z czym nie można ustalić terminu otwarcia świetlicy.
Pan W. Grygoruk – radny zaproponował ujęcie do powierzchniowego utrwalenia dróg drogi Jagodniki – Dubicze Osoczne. Wójt wyjaśniła, że brak jest środków w budżecie gminy na realizację takiego zadania, jednak próbować będzie negocjować z Wójtem Dubicz Cerkiewnych w tym temacie. Podkreśliła, że przy wykonywaniu powierzchni asfaltowej będzie brana pod uwagę liczba mieszkańców zamieszkałych przy tej drodze.
Następnie p. A. Charytoniuk – sołtys wsi Borek zadał zapytanie związane z wyłączaniem oświetlenia ulicznego w godzinach porannych. Wójt wyjaśniła, że jest to konieczne ze względu na sytuację finansową gminy Hajnówka. Poinformowała, że gmina szuka oszczędności w każdej dziedzinie. Pan A. Charytoniuk stwierdził, że w sąsiedniej miejscowości- Dubiczach Osocznych pali się światło. Wójt wyjaśniła, że temat zostanie wyjaśniony.
Pani W. Biryłko –radna zaapelowała o ład na sesji.

Do punktu 10 – go: Zamknięcie obrad XVIII sesji Rady Gminy Hajnówka.

Następnie wobec wyczerpania się porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął XVIII sesję Rady Gminy Hajnówka.

Protokołowała:

Barbara Niewiadomska

Przewodniczący Rady

Wiesław Józef Komarewski

Hajnówka, dnia 26 września 2012r.

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Niewiadomska

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2012-12-24

Data modyfikacji: 2012-12-24

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2012-12-24