Protokół z V sesji Rady Gminy

Protokół Nr V / 07

z  sesji Rady Gminy Hajnówka
odbytej w dniu 26 marca 2007r.

w sali Nr 12 ( początek sesji - godz.8. 00 koniec - godz.9.30)

Lista radnych i sołtysów uczestniczących w V obradach Rady Gminy Hajnówka stanowi załącznik Nr 1 do protokołu.

Ponadto w obradach uczestniczyli:
·         Pani O. Rygorowicz            -   Wójt Gminy.
·         Pani L. Nowik                     -   Skarbnik Gminy.
·         Pan M. Kondraciuk             -   Sekretarz Gminy.
·         Pani T. Borowik - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce.
·         Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarowania Gruntami.

Otwarcia V sesji Rady Gminy Hajnówka dokonał Pan  Wiesław Józef Komarewski - Przewodniczący Rady, który przewodniczył obradom. Powitał uczestniczących w sesji i na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach bierze udział 15 radnych, co stanowi ustawową ilość, przy której Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały. 
Przewodniczący obrad  przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję wprowadzenia w punkcie 9 podpunktu 4 o treści „ zasad otrzymywania diety przez przewodniczących rad sołeckich”. Rada jednogłośnie ( 15 głosów „za” ) przyjęła proponowany porządek obrad w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego, po uwzględnieniu zmian, a mianowicie:

1.    Otwarcie obrad.
2.   Przyjęcie porządku obrad.
3.   Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.
4.   Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.
5.   Przyjęcie sprawozdań z działalności komisji za 2006 rok.
6.   Przyjęcie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.
7.   Przyjęcie informacji z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2006 r.
8.   Przyjęcie informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006.
9.   Powzięcie uchwał w sprawie:

1.      zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok.

2.      zmian w budżecie gminy na 2007r.

3.      powołania komisji dyscyplinarnych

4.      zasad otrzymywania diety przez przewodniczących rad sołeckich

10. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.
11.  Wolne wnioski.

     Ad.3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie Protokół z  IV sesji Rady Gminy z dnia 22 lutego 2007r., który przyjęto jednogłośnie ( 15 głosów „za”).

Ad.4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

Wójt Gminy Hajnówka poinformowała o uczestniczeniu w Konferencji dotyczącej  społeczeństwa informacyjnego w województwie podlaskim, naradzie Straży Pożarnej z Komendantem Wojewódzkim, posiedzeniu Euroregionu Puszcza Białowieska w sprawie sprzeciwu wobec zamiaru poszerzenia granic Puszczy Białowieskiej. Powiadomiła także o uczestniczeniu w Radzie ZOZ, Radzie Zatrudnienia PUP, Podlaskim Komitecie Monitorującym Kontrakt Wojewódzki. Ponadto poinformowała o spotkaniu w temacie działalności Regionalnych Funduszy oraz spotkaniu w temacie Kierunków Rozwoju Lokalnego w województwie podlaskim.

Ad. 5. Przyjęcie sprawozdań z działalności komisji za 2006 rok.

Przewodniczący obrad przedstawił sprawozdania z prac komisji za 2006 rok. Poinformował, że sprawozdania były przedmiotem posiedzeń komisji i zostały przyjęte przez  komisje. Do przedstawionych sprawozdań nie zgłoszono uwag.

( Załącznik Nr 2 do protokołu)

Ad. 6. Przyjęcie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.

Sekretarz Gminy przedstawił informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r. Poinformował, że informacja była przedmiotem posiedzeń poszczególnych komisji. Do przedstawionej informacji nie zgłoszono uwag.

( Załącznik Nr 3 do protokołu)

Ad. 7. Przyjęcie informacji z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2006 r.

Pani Tamara Borowik - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawiła informację z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2006 r. wraz z informacją dotyczącą Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w 2006 roku. Omówiła szczegółowo informację i wyjaśniła, że informacja była przedmiotem obrad poszczególnych komisji. Do przedstawionej informacji uwag nie wniesiono.

( Załącznik Nr 4 do protokołu)

Ad. 8.  Przyjęcie informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006.

Sekretarz Gminy przedstawił informację z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006. Wyjaśnił, że informacja była przedmiotem obrad poszczególnych komisji. Do informacji uwag nie wniesiono.

( Załącznik Nr 5 do protokołu )

Ad.9. Powzięcie uchwał w sprawie:

1.      zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok. Poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad poszczególnych komisji. W toku dyskusji Radny A. Skiepko wniósł zapytanie dotyczące wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia w Gminnym Ośrodku Kultury. Skarbnik Gminy wyjaśniła, że jest to wynagrodzenie wszystkich umów zleceń zawieranych z GOK, w tym instruktora muzyki. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr V / 29 / 07
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 26 marca 2007 roku

w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok.

(załącznik Nr 6 do protokołu)

2.      Zmian w budżecie gminy na 2007 r.

Wójt Gminy poinformowała o zmianach w planie budżetu dokonanych w okresie między sesyjnym. Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok. Poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad poszczególnych komisji. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr V / 30 / 07
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 26 marzec 2007 roku

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

(załącznik Nr 7 do protokołu)

3.      powołania komisji dyscyplinarnych

 

Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania komisji dyscyplinarnych. Wyjaśnił, że podjęcie uchwały wynika z obowiązujących przepisów tzn. ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o pracownikach samorządowych. Poinformował, że uchwała dotyczy powołania komisji dyscyplinarnych I i II instancji do orzekania w sprawach dyscyplinarnych pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Hajnówka. Przedstawił skład komisji I instancji i zwrócił uwagę na stanowisko radnego A. Skiepko, który na Komisji Rewizyjnej proponował, aby w komisji nie uczestniczyły dwie osoby z tego samego Referatu Inwestycji. W toku toczącej się dyskusji radni stanęli na stanowisku pozostawienia składu I instancji zaproponowanego w projekcie uchwały. Przewodniczący obrad wystąpił z wnioskiem dotyczącym zgłaszania kandydatów do II instancji spośród radnych gminy. Zgłoszono następujące kandydatury:
1.      Pan Włodzimierz Osipiuk,
2.      Pani Walentyna Biryłko,
3.      Pan Wiesław Józef Komarewski,
4.      Pani Walentyna Sajewicz,
5.      Pani Agnieszka Janiuk,
6.      Pan Andrzej Siekan
Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie powołania komisji dyscyplinarnych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr V/ 31 / 07
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 26 marca 2007 roku

w sprawie powołania komisji dyscyplinarnych

(załącznik Nr 8  do protokołu)

4.      zasad otrzymywania diety przez przewodniczących rad sołeckich

 

Wójt Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zasad otrzymywania diety przez przewodniczących rad sołeckich. Omówiła zakres działań sołtysów i w toku toczącej  się dyskusji radni zaproponowali podwyższenie diety z 30 zł na 50 zł za uczestniczenie w sesjach rady gminy. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony  projekt uchwały. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr V/ 32 / 07
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 26 marca 2007 roku

w sprawie zasad otrzymywania diety przez przewodniczących rad sołeckich.

 

(załącznik Nr 9  do protokołu)

Ad.6. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

Wobec braku interpelacji, odpowiedzi nie udzielano.

Ad. 7. Wolne wnioski.

W wolnych wnioskach Sekretarz Gminy przedstawił pismo Starosty Powiatowego dotyczące wytypowania przedstawiciela do Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Hajnówce. Wyjaśnił, że do chwili obecnej funkcję taką pełniła Wójt Gminy - Pani Olga Rygorowicz. Radni jednogłośnie wysunęli kandydaturę Pani Olgi Rygorowicz do dalszego pełnienia obowiązków w tym temacie. Pan K. Sołowianiuk zadał pytanie w temacie udostępniania pomieszczeń świetlicy dla osób „ z zewnątrz”. Odpowiedzi udzieliła Wójt Gminy wyjaśniając, że świetlica stanowi mienie gminne i bez zgody Urzędu Gminy nie ma takiej możliwości. Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła sprawę dotyczącą drzew rosnących na drodze dojazdowej do nieruchomości prywatnych na gruntach wsi Łozice. W związku z tym mieszkańcy nie mają dojazdu do własnych nieruchomości, co prowadzi do nieporozumień wśród właścicieli.
W toku toczącej się dyskusji głos zabierali:
Radny W. Golonko - zaproponował  przeznaczenie drzew na opał do szkół.
Radny A. Skiepko, W. Osipiuk, W. J. Komarewski  - zaproponowali dokonanie  przeglądu drzew i ich oceny pod względem ich wykorzystania. Wójt ustosunkowując się do wypowiedzi radnych stwierdziła, że nie ma przeciwwskazań do dokonania takiego przeglądu.
W dalszej części Wójt Gminy przeprosiła za stan nawierzchni dróg gminnych spowodowany złymi warunkami atmosferycznymi i poinformowała, że na drogach gminnych pracuje równiarka dróg, która sukcesywnie naprawia drogi. Wyjaśniła, że prace rozpoczęły się od ulic w Dubinach.  
Sołtys sołectwa Dubiny G. Sacharczuk wnioskowała aby prace równiarki zgłaszane były sołtysom. Wójt udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że wniosek zostanie przekazany do realizacji.
Radny W. Golonko - zgłosił wniosek w sprawie naprawy asfaltu na drodze do Pasiecznik Dużych. Wójt gminy wyjaśniła, ze w okresie wiosennym rozpocznie się bieżąca naprawa dróg asfaltowych.
Sołtys sołectwa Rzepiska - E. Niczyporuk zaproponował czerpanie żwiru ze żwirowni w Rzepiskach. Wójt Gminy wyjaśniła, że grunty te nie stanowią własności gminy.
Radny W. Golonko - zgłosił propozycję objęcia patronatem młodzieżowo-dziecięcego chóru szkolnego w Orzeszkowie. Wniósł, aby zatrudnić opiekuna do prowadzenia zespołu (etatowego). Wójt Gminy udzielając odpowiedzi wyjaśniła, że gmina ze swojej strony zajmuje się chórem, gratyfikuje dotychczasowego opiekuna chóru - Panią Beatę Markiewicz (nauczyciela). Ponadto stwierdziła, że gmina ma na uwadze dalszy rozwój zespołu i aktywnie uczestniczyć będzie w jego promocji.
Radny A. Skiepko - zgłosił do uporządkowania teren po byłym wysypisku śmieci w Dubinach. Poinformował, że mieszkańcy nadal wyrzucają śmieci. Zaproponował zasypanie wysypiska i zalesienie tego terenu.
Sołtys sołectwa Chytra - B. Gierman zgłosił wałęsające się psy w miejscowości Chytra. Radna W. Biryłko - zgłosiła wałęsające się psy w miejscowości Nowoberezowo ( PGR ).
Sołtys sołectwa Nowoberezowo - Pan Owłasiuk Wiktor zadał zapytanie dotyczące przyjmowania opłat za wodę i ścieki przez Gminną Kasę. Wójt udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że kasa przyjmuje opłaty na dotychczasowych zasadach.
Wobec wyczerpania się porządku dziennego Przewodniczący zamknął obrady V Sesji Rady Gminy Hajnówka.

Protokołowała:

 

Barbara Ostapczuk

       Przewodniczący Rady

 

Wiesław Józef Komarewski

 

Protokół sporządzono dnia 02 kwietnia 2007r.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Ostapczuk

Wprowadzający: Barbara Ostapczuk

Data wprowadzenia: 2007-07-18

Data modyfikacji: 2007-07-18

Opublikował: Barbara Ostapczuk

Data publikacji: 2007-07-18