Protokół z VI sesji Rady Gminy

Protokół Nr VI / 07

z  sesji Rady Gminy Hajnówka
odbytej w dniu 17 kwietnia 2007r.

w Muzeum  i Ośrodku Kultury Białoruskiej ( początek sesji - godz.10. 00 koniec - godz.11.00)

Lista radnych i sołtysów uczestniczących w VI obradach Rady Gminy Hajnówka stanowi załącznik Nr 1 do protokołu.
Ponadto w obradach uczestniczyli:
·         Pani O. Rygorowicz            -   Wójt Gminy.
·         Pani L. Nowik                     -   Skarbnik Gminy.
·         Pan M. Kondraciuk              -   Sekretarz Gminy.
·         Pani H. Bagrowska             - Kierownik Referatu Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarowania Gruntami.
·         Pani H. Szymaniuk             - Kierownik Biura Obsługi Szkół Samorządowych w gminie Hajnówka
·         Pan Jarosław Kot               - Prezes Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Hajnówce.

Otwarcia V sesji Rady Gminy Hajnówka dokonał Pan  Wiesław Józef Komarewski - Przewodniczący Rady, który przewodniczył obradom. Powitał uczestniczących w sesji i na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach bierze udział 15 radnych, co stanowi ustawową ilość, przy której Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały.
Przewodniczący obrad  przedstawił porządek obrad, do którego nie wniesiono uwag.  Rada jednogłośnie ( 15 głosów „za” ) przyjęła porządek obrad w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego, a mianowicie:
1.      Otwarcie obrad.
2.     Przyjęcie porządku obrad.
3.     Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad  Rady Gminy.
4.     Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.
5.     Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.
1.        Opinia Komisji Rewizyjnej.
2.       Dyskusja.
3.       Powzięcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.
6.     Powzięcie uchwał  w sprawie:
1.      zmian w budżecie gminy na 2007r.,
2.     w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
3.     określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin.
7.     Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.
8.      Wolne wnioski.

     Ad.3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie Protokół z V sesji Rady Gminy z dnia 26 marca 2007r., który przyjęto jednogłośnie ( 15 głosów „za”).

Ad.4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

Wójt Gminy Hajnówka wyjaśniła, że Gmina Hajnówka w latach ubiegłych przystąpiła do Aglomeracji Miasta Hajnówka uzależnionej od liczby RLM, aby występować do Krajowego Systemu Oczyszczania Ścieków Komunalnych o środki finansowe. Obecnie zasady przyznawania dofinansowania z Funduszy Strukturalnych na lata 2007-2013 pozwalają ubiegać się o środki jedynie małym aglomeracjom. Aby występować z wnioskami o dofinansowanie Gmina Hajnówka musi utworzyć nowe aglomeracje. Wójt powiadomiła także o rozpoczęciu prac w sprawie uregulowania rzeki Łoknica w miejscowości Trywieżą i drenacji gruntów w tej miejscowości. Ponadto Wójt poinformowała o podejmowanych działaniach mających na celu wybudowanie sali gimnastycznej przy szkole Podstawowej i Gimnazjum w Dubinach, bieżących remontach świetlic wiejskich, poszukiwaniu środków na remont starej szkoły w Dubinach. Ponadto przypomniała o zarządzonych na 20 maja 2007r. przedterminowych wyborach do sejmiku województwa podlaskiego oraz referendum wojewódzkim w sprawie obwodnicy Augustowa.

Ad. 5. Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.

Wójt Gminy przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2006 rok. W swoim wystąpieniu zwróciła uwagę na realizację budżetu zgodnie z Uchwałą Nr XXXII / 185 / 05 Rady Gminy z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie budżetu gminy na 2006 rok oraz wprowadzonymi do niej zmianami. Wyjaśniła, że znaczną część budżetu w 2006r. stanowiły środki unijne pozyskane na realizację zadań inwestycyjnych w gminie. Omówiła szczegółowo wykonanie budżetu w 2006 roku ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji dokonanych w gminie. Wójt Gminy podziękowała radnym i sołtysom za współpracę przy realizacji budżetu w 2006 roku.

(załącznik Nr 2 do protokołu)

1.        Opinia Komisji Rewizyjnej,

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił Opinię Nr 07 / 07 Komisji Rewizyjnej z dnia 30 marca 2007 roku w sprawie rocznej oceny wykonania budżetu gminy za 2006 rok oraz przedstawił wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Hajnówka.

(załącznik Nr 3 do protokołu)

2.       Dyskusja,

Dyskusji w tym temacie nie było.

3.       Powzięcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

         Przewodniczący Rady przedstawił radnym Uchwałę Nr II.0131-1-3 / 07 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 16.03.2007r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Hajnówka sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2006 rok oraz Uchwałę Nr II.0131-2-59 / 07 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 16.04.2007r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Hajnówka wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium za 2006 rok. Następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy..  Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 15 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych. Przewodniczący obrad, w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że rada jednogłośnie powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VI/ 33 / 07
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 17 kwietnia 2007 roku

w sprawie  udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

(załącznik Nr 4 do protokołu)

 

Ad.6. Powzięcie uchwał  w sprawie:

1.      Zmian w budżecie gminy na 2007 r.

Wójt Gminy poinformowała o zmianach w planie budżetu dokonanych w okresie między sesyjnym. Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok. Poinformowała, że projekt uchwały był przedmiotem obrad poszczególnych komisji. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VI / 34 / 07
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 17 kwietnia 2007 roku


 sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.

(załącznik Nr 5 do protokołu)

2.      w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

Pani H. Bagrowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Wyjaśniła, ze projekt uchwały był przedmiotem obrad poszczególnych komisji, a proponowane stawki przedstawiają się następująco:

- za odbiór odpadów komunalnych stałych, niesegregowanych - 25 zł/m3 ,
-    za odbiór odpadów komunalnych stałych gromadzonych selektywnie    - 19   zł/m
-    za opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości  ciekłych wozami asenizacyjnymi  - 18 zł/m3 .

 W tym miejscu głos zabrał Pan Jarosław Kot - Prezes Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Hajnówce, który przedstawił zakres działalności prowadzonego Przedsiębiorstwa. W toku toczącej się dyskusji głos zabierali Pan B. Gierman sołtys, Pani W. Biryłko radna, Pan W. Golonko - radny,  Pan A. Skiepko - radny.  Pan J. Kot - Prezes... ustosunkowując się do dyskusji wyjaśnił, że mieszkańcy gminy mogą zbierać odpady zarówno w pojemnikach dzierżawionych od PUK, oraz w workach i własnych pojemnikach. We wszystkich przypadkach PUK odbierał będzie odpady zgodnie z ustalonym harmonogramem i przy cenach ustalonych przez Radę. W tym miejscu głos zabrała Wójt Gminy, która pozytywnie oceniła dotychczasową współpracę z PUK. Po zakończonej dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (14 głosów „za”, 1 głos „ wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VI / 35 / 07
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 17 kwietnia 2007 roku

w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

(załącznik Nr 6 do protokołu)

 

 

3.      określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin.

Pani H. Szymaniuk - Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin. Wyjaśniła, ze projekt uchwały był przedmiotem obrad komisji. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VI / 36 / 07
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 17 kwietnia 2007 roku

określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć
dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk
o różnym tygodniowym wymiarze godzin.



(załącznik Nr 7 do protokołu)

 

Ad.6. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

 

Wobec braku interpelacji, odpowiedzi nie udzielano.

Ad. 7. Wolne wnioski.

W wolnych wnioskach Wójt Gminy poinformowała o możliwości uzyskania pomocy w Urzędzie Gminy przy wypełnianiu wniosków na dopłaty bezpośrednie.
Pan M. Żmieńko - zgłosił naprawę drogi Pasiecznik Dużych do Orzeszkowa. Wójt udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że w okresie wiosenno - letnim sukcesywnie dokonywana będzie naprawa dróg gminnych z powierzchniowym utwardzeniem.  
Wójt Gminy powiadomiła, że mimo ogłoszenia przetargu na wycięcie 6 sztuk Topoli rosnących w linii energetycznej przy budynku Wiejskiego Ośrodka Zdrowia w  Nowoberezowie, nikt nie przystąpił do przetargu. W tym miejscu Pan A. Skiepko zaproponował, aby drzewa oddać dla osoby, która dokona ich wycięcia. Przewodniczący poddał pod głosowanie zaproponowany wniosek dotyczący upoważnienia Wójta do działania w temacie „oddania” drzew za ich wycięcie. W głosowaniu wzięło udział 15 radnych, którzy jednogłośnie ( 15 głosów „za”) upoważniło Wójta do działania w tym temacie.
Pan J. Grygoruk radny poinformował o nielegalnym wysypywaniu śmieci koło miejscowości Dubicze Osoczne. W tym miejscu głos zabrali Pan M. Żmieńko, zgłaszając nielegalne wysypisko śmieci w miejscowości Orzeszkowo, Pan A. Skiepko w miejscowości Dubiny oraz zaśmiecone rowy na drodze Dubiny - Kotówka (okolice Dubińskiej Fermy). Wójt udzielając odpowiedzi wyjaśniła, że nielegalne wysypiska śmieci są problemem w gminach i  szukane są metody ich rozwiązania. Poddała pod rozwagę radnych możliwość wynajęcia firmy ochroniarskiej, która pilnowałaby zamknięte wysypiska śmieci.
Pani M. Jewdosiuk sołtys Progale wniosła zapytanie dotyczące przebudowy drogi do Progal. Wójt wyjaśniła, że sprawa przekazana została do Starostwa Powiatowego, które tworzy dokumentację techniczną, natomiast gmina ma dofinansować  15 % do tej inwestycji.
Pan W. Golonko radny - wniósł zapytanie dotyczące oświetlenia ulicznego w miejscowości Pasieczniki Duże. Wójt wyjaśniła, że inwestycja jest w trakcie realizacji, nie ogłoszono   jednak jeszcze przetargu.
Radni w osobach W. Golonko, M. Żmieńko, W. J. Komarewski  zgłosili wniosek dotyczący naprawienia tablic ogłoszeń w miejscowościach gminy Hajnówka ( m.in. Pasieczniki Duże, Orzeszkowo, Smolany Sadek)
Pani G. Sacharczuk - sołtys Dubiny zgłosili do uprzątnięcia śmieci za sklepem i mleczarnią w Dubinach.
Pani W. Sajewicz radna wniosła o informowanie wszystkich radnych o nieruchomościach przeznaczanych do sprzedaży i przetargach z tym związanych.
Pan P. Grygoruk - sołtys Dubicze Osoczne zgłosił do odkrzaczania drogę zagumienną w Dubiczach Osocznych.

Wobec wyczerpania się porządku dziennego Przewodniczący zamknął obrady VI Sesji Rady Gminy Hajnówka.

Protokołowała:

Barbara Ostapczuk

       Przewodniczący Rady

Wiesław Józef Komarewski

Hajnówka, dnia 23 kwietnia 2007r.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Ostapczuk

Wprowadzający: Barbara Ostapczuk

Data wprowadzenia: 2007-07-18

Data modyfikacji: 2007-07-18

Opublikował: Barbara Ostapczuk

Data publikacji: 2007-07-18