IP.271.5.2018 - Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania

                                    

Hajnówka, dnia 19.07.2018 r.

IP.271.5.2018

ZAWIADOMIENIE

O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 

            Wójt Gminy Hajnówka informuje, że unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, ogłoszone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 26.06.2018 r. pod numerem ogłoszenia 579333-N-2018 w trybie przetargu nieograniczonego na Przebudowa części budynku Centrum Ekumeniczno-Etnograficznego w Dubinach dla potrzeb Klubu Senior+ oraz budowa instalacji zbiornikowej na gaz płynny z naziemnym zbiornikiem o pojemności 2700 l.

Uzasadnienie unieważnienia CZĘŚCI I:

Faktyczne:

W dniu 26.06.2018 r. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. Przebudowa części budynku Centrum Ekumeniczno-Etnograficznego w Dubinach dla potrzeb Klubu Senior+ oraz budowa instalacji zbiornikowej na gaz płynny z naziemnym zbiornikiem o pojemności 2700 l.”, z podziałem na następujące części: CZĘŚĆ I Przebudowa budynku, która ma polegać na wykonaniu ścianek działowych, wyodrębnieniu pomieszczenia kotłowni gazowej, wykonaniu instalacji gazowej wewnętrznej oraz zbiornika gazu płynnego o pojemności 2700 dm3 wraz z przyłączem, wykonaniu instalacji C.O., remoncie WC dla osób niepełnosprawnych,  CZĘŚĆ II Dostawa sprzętu i wyposażenia. Termin składania ofert został wyznaczony zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.) na dzień 11.07.2018 roku do godziny 12.00. W wyznaczonym terminie została złożona tylko jedna oferta Wykonawcy na wykonanie CZĘŚCI I oraz CZĘŚCI II zamówienia. Wykonawca w ofercie dotyczącej CZĘŚCI I nie dołączył wymaganych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oświadczeń i dokumentów, jak również sama treść oferty była niezgodna z zapisami SIWZ. Zamawiający pismem z dnia 12.07.2018 r. znak sprawy: IP.271.5.2018 wezwał Wykonawcę do złożenia brakujących oświadczeń i dokumentów (art. 26 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych), jak również wezwał Wykonawcę do złożenia pisemnych wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty (art. 87 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych). Termin na usunięcie braków oraz złożenie pisemnych wyjaśnień ustalono do dnia 18.007.2018 r. do godziny 14:00. Wykonawca ww. terminie nie dostarczył wymaganych oświadczeń i dokumentów oraz nie złożył pisemnych wyjaśnień, tym samym nie spełnia warunków udziału w postępowaniu oraz nie wykazał braku podstaw do wykluczenia. W związku z tym, że w postępowaniu o udzielenia zamówienia wpłynęła tylko jedna oferta Wykonawcy, którego należało wykluczyć oraz odrzucić jego ofertę, uznaje się, że w niniejszym postępowaniu nie wpłynęła oferta niepodlegająca odrzuceniu. Tak więc, należy unieważnić postępowanie w udzielenie zamówienia w CZĘŚCI I.

 

Prawne:

Art. 24 ust. 1 pkt. 12) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.) mówi, że z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę, który nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia. Natomiast art. 89 ust. 1 pkt. 2 ww. ustawy mówi, że Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dodatkowo art. 93 ust.1 pkt. 1) ustawy mówi, że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu.

 

 

Uzasadnienie CZĘŚCI II:

Faktyczne:

W dniu 26.06.2018 r. Zamawiający wszczął postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn. Przebudowa części budynku Centrum Ekumeniczno-Etnograficznego w Dubinach dla potrzeb Klubu Senior+ oraz budowa instalacji zbiornikowej na gaz płynny z naziemnym zbiornikiem o pojemności 2700 l.”, z podziałem na następujące części: CZĘŚĆ I Przebudowa budynku, która ma polegać na wykonaniu ścianek działowych, wyodrębnieniu pomieszczenia kotłowni gazowej, wykonaniu instalacji gazowej wewnętrznej oraz zbiornika gazu płynnego o pojemności 2700 dm3 wraz z przyłączem, wykonaniu instalacji C.O., remoncie WC dla osób niepełnosprawnych,  CZĘŚĆ II Dostawa sprzętu i wyposażenia. Termin składania ofert został wyznaczony zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.) na dzień 11.07.2018 roku do godziny 12.00. W wyznaczonym terminie została złożona tylko jedna oferta Wykonawcy na wykonanie CZĘŚCI I oraz CZĘŚCI II zamówienia. Wykonawca w ofercie dotyczącej CZĘŚCI II, zaoferował realizację przedmiotu zamówienia za cenę ofertową w wysokości 28 305,69 zł netto + podatek VAT 23%, w sumie 34 816,00 zł brutto. Zamawiający przeznaczył na CZĘŚĆ II zamówienia kwotę 25 618,97 zł netto + podatek VAT 23%, w sumie 31 511,33 zł brutto. Tak wiec, zaproponowana cena Wykonawcy przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na CZĘŚĆ II zamówienia. Jednocześnie informuje się, że Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na CZĘŚĆ II zamówienia do ceny zaproponowanej przez Wykonawcę. Tak więc, należy unieważnić postępowanie w udzielenie zamówienia w CZĘŚCI II.

 

Prawne:

Art. 93 ust.1 pkt. 4) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.) mówi, że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.

 

Wójt Gminy Hajnówka

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami - Piotr Chilimoniuk

Data wytworzenia: 2018-07-19

Wprowadzający: Katarzyna Hajduk

Data modyfikacji: 2018-07-19

Opublikował: Katarzyna Hajduk

Data publikacji: 2018-07-19