IP.7021.67.2017 - SIWZ - Montaż instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych Gminy Hajnówka

Hajnówka, dnia 08.02.2018 r.

IP.7021.67.2017

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie zadania pn.: „Montaż instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych Gminy Hajnówka”.

 

Użyte w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia skróty:

- „ustawa" - oznacza ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.).

  • „SIWZ" - oznacza niniejszą Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia,

 

 

Postępowanie o zamówienie publiczne realizowane będzie przy udziale środków pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

 

Postępowanie o zamówienie publiczne może być unieważnione w przypadku nieprzyznania Zamawiającemu środków finansowych na sfinansowanie zamówienia przez instytucję dotującą – art. 93 ust. 1a ustawy.

 

  1. Nazwa i adres Zamawiającego

 

Zamawiający: Gmina Hajnówka

Kierownik Zamawiającego – Wójt Gminy Hajnówka,

Adres: ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka,

Tel. 85 682 25 00, 85 682 27 56, nr faks 85 682 46 12

Strona internetowa Zamawiającego: http: / / www.gmina-hajnowka.pl

 

  1. Tryb udzielenia zamówienia

 

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.) wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.

 

 

III. Opis przedmiotu zamówienia

 

Przedmiotem zamówienia jest montaż kolektorów słonecznych w ilości 44 szt. oraz montaż instalacji fotowoltaicznych w ilości 11 szt. w indywidualnych budynkach mieszkalnych na terenie gminy Hajnówka.

Zakres robót obejmuje między innymi:

 

  1. Montaż kolektorów słonecznych w ilości 44 sztuk

Instalacje kolektorów słonecznych składają się z:

- 19 zestawów o projektowanej powierzchni brutto kolektora płaskiego 4,02 m2,

- 16 zestawy o projektowanej powierzchni brutto kolektora płaskiego 6,03 m2,

- 9 zestawów o projektowanej powierzchni brutto kolektora płaskiego 8,04 m2,

  1. a) wykonanie 44 zestawów kolektorów słonecznych,
  2. b) wymiana istniejącego podgrzewacza pojemnościowego wody na nowy,
  3. c) włączenie zestawów kolektorów słonecznych do istniejącej instalacji ciepłej wody użytkowej oraz instalacji elektrycznej w budynkach mieszkalnych,
  4. d) uruchomienie wykonanych instalacji kolektorów słonecznych,
  5. e) przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi instalacji kolektorów słonecznych.

 

  1. Montaż instalacji fotowoltaicznych w ilości 11 sztuk

Instalacje fotowoltaiczne składają się z:

- 2 zestawy o projektowanej mocy 2,04 kW,

- 2 zestawy o projektowanej mocy 3,06 kW,

- 4 zestawy o projektowanej mocy 4,42 kW,

- 3 zestawy o projektowanej mocy 4,76 kW,

  1. a) wykonanie 11 zestawów instalacji fotowoltaicznych wraz z włączeniem ich do istniejącej instalacji elektrycznej w budynkach mieszkalnych,
  2. b) uruchomienie wykonanych instalacji fotowoltaicznych,
  3. c) przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi instalacji fotowoltaicznych.

 

Wymagania Zamawiającego dla Wykonawcy:

 

  1. Wszystkie instalacje kolektorów słonecznych oraz wszystkie instalacje fotowoltaiczne należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Wymagania techniczne i jakościowe, dotyczące instalacji kolektorów słonecznych oraz instalacji fotowoltaicznych, są przedstawione w załączniku nr 10 – dokumentacja projektowa.
  3. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania wszystkich instalacji w sposób najmniej ingerujący w elementy wykończenia budynków (elewacja, okładziny zewnętrzne i wewnętrzne, powłoki malarskie itp.). W przypadku konieczności naruszenia tych elementów, Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawy w ramach wykonywania przedmiotowego zamówienia, bez dodatkowego wynagrodzenia. Zamawiający nie będzie ponosił odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia.
  4. Zamawiający wymaga, aby odnośnie do kolektorów słonecznych, które będą wykorzystane do wykonania zamówienia były wydane ważne certyfikaty CEN Keymark, zwane także Solar Keymark. Wymagane parametry kolektorów słonecznych, które będą wykorzystane do wykonania zamówienia, powinny być potwierdzone w protokołach badań do certyfikatu CEN Keymark, zwanego także Solar Keymark. Protokoły te należy dołączyć do oferty.
  5. Wymaga się, aby kierownik budowy był obecny w miejscu / miejscach wykonywania robót w każdym dniu, w którym wykonywane będą przedmiotowe roboty, przez cały okres trwania prac.
  6. Wykonawca będzie prowadził roboty budowlane przy utrzymaniu normalnego funkcjonowania użytkowników nieruchomości, na których będą wykonywane roboty i jest zobowiązany do niezakłócania tego funkcjonowania oraz zapewnienia bezpieczeństwa osób. Terminy wykonywania prac szczególnie uciążliwych (np. bardzo głośnych) muszą być uzgodnione przez Wykonawcę z użytkownikami nieruchomości.
  7. Prace i roboty, w ramach niniejszego zamówienia, zostaną wykonane z wykorzystaniem fabrycznie nowych materiałów i urządzeń będących w dyspozycji Wykonawcy (Zamawiający nie dostarczy żadnych materiałów ani urządzeń), przy użyciu będących w dyspozycji Wykonawcy narzędzi i urządzeń technicznych.
  8. Odnośnie do wyrobów budowlanych, zastosowanych do wykonania przedmiotowego zamówienia, muszą być wydane dokumenty świadczące o dopuszczeniu danego wyrobu do obrotu, w szczególności deklaracje zgodności, certyfikaty zgodności z odpowiednimi normami i aprobaty techniczne. Wykonawca jest zobowiązany do tego, aby podczas realizacji zamówienia stosować materiały odpowiadające co do jakości wymogom stawianym wyrobom budowlanym dopuszczonym do obrotu powszechnego lub do jednostkowego stosowania w budownictwie.
  9. Przed rozpoczęciem robót, Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia przez Zamawiającego wnioski materiałowe wraz z deklaracjami zgodności, certyfikatami zgodności z odpowiednimi normami i aprobatami technicznymi, itp. dotyczące zastosowanych urządzeń w niniejszym zamówieniu. Certyfikaty, aprobaty techniczne, deklaracje zgodności, itp. muszą być podpisane przez reprezentanta zakładu produkcyjnego, a kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem i podpisem kierownika budowy. Po zatwierdzeniu wniosków materiałowych przez Inspektora Nadzoru Wykonawca będzie mógł rozpocząć prace montażowe u ostatecznych użytkowników instalacji.
  10. Na każde życzenie Inspektora Nadzoru lub upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego zostaną Im okazane materiały używane na aktualnym wówczas etapie wykonywania zamówienia oraz przedstawione zostaną informacje dotyczące producenta, właściwości materiału, typu, gatunku. Ww. osoby będą sprawdzały jakość wykonanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności będą zapobiegały stosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie.
  11. Zapis ww. pkt. 10 oraz pkt. 11 nie zdejmuje z Wykonawcy odpowiedzialności za zastosowane wyroby, materiały, urządzenia techniczne oraz za jakość wykonanych robót.
  12. Wykonawca będzie odpowiadał za zbieranie oraz usuwanie z terenu budowy - w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami - odpadów, które powstaną w trakcie wykonywania zamówienia. Wykonawca poniesie koszty ww. zbierania i usuwania odpadów i na każde żądanie Zamawiającego przedstawi dokumenty potwierdzające ich unieszkodliwienie.
  13. Wykonawca jest zobowiązany uzgodnić z Zamawiającym harmonogram przełączeń i prac związanych ze zmianami miejsc zasilania instalacji i sieci, mającymi miejsce podczas wykonywania umowy, w tym harmonogram prób technicznych montażowych oraz rozruchu technologicznego urządzeń.
  14. Wykonawca musi posiadać pisemną autoryzację od producenta kolektorów słonecznych oraz paneli fotowoltaicznych na montaż i serwisowanie w okresie gwarancji.
  15. Moduły fotowoltaiczne połączone za pomocą dedykowanych przewodów do złącza w inwerterze tworzą panel fotowoltaiczny. Moduły, z których zbudowany jest panel powinny posiadać następujące certyfikaty zgodności z normą:

* PN-EN  61215 ,,Moduły fotowoltaiczne (PV) z krzemu krystalicznego do zastosowań  naziemnych - Kwalifikacja konstrukcji i aprobata typu"

* PN-EN 61730-1:2007 Ocena bezpieczeństwa modułu fotowoltaicznego (PV)

* PN-EN 62716: 2014-02 Badanie korozji w atmosferze amoniaku(dla instalacji lokalizowanych np. przy oczyszczalniach ścieków, składowiskach odpadów)

* PN-EN 62804-1: 2015 Testowanie modułów fotowoltaicznych w celu wykrycia degradacji  indukowanym napięciem

* Zgodność wyrobu ze standardami ISO, CE, TUV, potwierdzone certyfikatami

Data potwierdzenia zgodności z wymaganą normą nie może być wcześniejsza niż 5 lat licząc od daty złożenia wniosków materiałowych.

  1. Wykonawca wykona dokumentację fotograficzną każdej instalacji w formie pisemnej i zbiorczą w formie elektronicznej z jej opisem, obrazującej przed i po wykonaniu robót.
  2. Przewodów solarnych jak i fotowoltaicznych nie należy prowadzić w kanałach kominowych, czy wentylacyjnych. Dopuszcza sie takie realizacje po zamurowaniu kanału kominowego z dołu i góry z wyłączeniem jego dotychczasowej funkcji, a wykorzystanie jako szachtu (szybu) technicznego. Wymaga to jednak świadomej pisemnej zgody użytkownika obiektu.
  3. Po wykonaniu zarówno instalacji solarnej jak i fotowoltaicznej Wykonawca wykona wszystkie obowiązujące przepisami badania i pomiary, a w szczególności pomiary ochrony p.porażeniowej zgodnie z normą PN-HD 60364-6;2008. Instalacje elektryczne niskiego napięcia. Część 6 Sprawdzanie. Wyniki z przeprowadzonych badań i pomiarów należy przekazać dla Zamawiającego. W przypadku błędnych pomiarów należy instalacje elektryczne przebudować.
  4. Wykonawca dokona wszelkich formalności zgłoszenia wraz z opłatami podłączeniowymi do PGE Polska Grupa Energetyczna SA podłączenia do sieci zamontowanych instalacji fotowoltaicznych.
  5. Wykonawca wykona ochronę p.poż. w instalacji fotowoltaicznej w postaci wyłącznika p.poż. po stronie DC i AC wyłączana zdalnie z przycisku p.poż.
  6. Wykonawca wykona urządzenia z możliwością zdalnego pełnego bezpłatnego dostępu do każdej instalacji fotowoltaicznej w celu wykonania raportów i statystyk, archiwizacja danych do 5 lat wstecz od momentu uruchomienia.
  7. Konstrukcja modułów fotowoltaicznych jak i solarnych nie może spełniać roli przewodów odprowadzających w instalacji odgromowej. Konstrukcję jak i moduły należy objąć połączeniami wyrównawczymi. Instalację odgromową należy zaprojektować tak by chroniła zarówno moduły fotowoltaiczne jak i solarne przed bezpośrednim wyładowaniem piorunowym.
  8. Podłączenia zarówno instalacji solarnej jak i fotowoltaicznej należy wykonać w systemie TNS. Jeżeli obiekt użytkownika posiada instalację w systemie TNC, należy z RG wydzielić oddzielny obwód stosownie do jego obciążenia (nie cieńszy jednak niż 2,5mm2).
  9. Jeżeli instalacja użytkownika wykonana jest w systemie TN-S, posiada zabezpieczenia RCD oraz ochronniki przepięć to urządzeń tych nie należy dublowć,
  10. Należy wykonać punkt rozdziału z systemu TNC na TNS miejsce rozdziału uziemić. Wartość uziomu nie mniejsza niż 10 Ω mierzona ze współczynnikiem wilgotności gruntu.
  11. Dla instalacji solarnych zastosować ochronniki przepięć po stronie AC typu B+C oraz RCD typu AC, natomiast dla instalacji fotowoltaicznej po stronie DC i AC, oraz RCD z charakterystyką typu B.
  12. Podgrzewacz pojemnościowy wody (zasobnik cieplej wody) ma mieć wbudowany termometr oraz ma być biwalentny wyposażony w grzałkę dolną solarną, grzałkę elektryczną zasiloną, grzałkę górną włączoną do kotła C.O, zasobnik ma posiadać izolację termiczną.
  13. Zespół pompowo-sterowniczy ma być dwudrogowy: przewody zasilające i powrotne przechodzą przez grupę pompową i wyposażona w manometr, zawory zwrotne, zawory odcinające wraz z termometrami na zasilaniu i powrocie, separator, miernik przepływu i nastawy, króciec do napełnienia i opróżniania glikolu, zawór bezpieczeństwa połączony z naczyniem wzbiorczym solarnym. Grupa pompowa ma posiadać izolację termiczną i podłączona do sterownika.
  14. W izolacji termicznej przewodów obiegu glikolowego ma być wtopiony przewód do czujnika temperatury. Przewody prowadzone na elewacji budynków maja być dodatkowo obudowane osłoną ze względów estetycznych.
  15. Izolacje przewodów instalacji solarnej powinny być odporne na niską i wysoką temperaturę w zakresie od – 40 ºC do wartości temperatury stagnacji oferowanego kolektora, w związku z tym, że rury wraz z izolacją do transportu roztworu wodnego glikolu propylenowego będą częściowo prowadzone na zewnątrz oraz przyłączane bezpośrednio do kolektorów słonecznych.

32 Przewody hydrauliczne powinny zawierać fabrycznie zabudowany przewód elektryczny do połączenia regulatora instalacji solarnej z czujnikiem temperatury cieczy solarnej w kolektorze, przy czym przewód elektryczny winien być poprowadzony tak, aby nie dotykał rury transportującej czynnik solarny oraz nie naruszał ciągłości materiału izolacyjnego.

  1. Elementy mocujące instalacje kolektorów słonecznych oraz instalacji fotowoltaicznych maja być wykonane z materiałów odpornych na korozje bez konieczności stosowania powłok i farb zabezpieczających.
  2. Przy instalacji solarnej należy stosować kolektory słoneczne o następujących parametrach: sprawność optyczna nie mniejsza niż 80%, miedziany układ hydrauliczny kolektora, maksymalna temperatura stagnacji min. 200 stopni, Certyfikat gwarancji uzysku energii 525 kWh/m2, Szyba solarna z powłoką antyrefleksyjną odporna na gradobicie, rama nośna kolektora metalowa odporna na korozje bez konieczności stosowania powłok i farb zabezpieczających.
  3. Zamawiający wymaga aby przy instalacji kolektorów słonecznych na przyłączu wodociągowym (zimna woda) przed instalacją solarną zamontować reduktor ciśnienia wody wraz z manometrem, który ma posiadać skalę ciśnienia 0-10 bar.
  4. Przy instalacji solarnych Wykonawca obowiązany jest do:
  5. a) wykonawca wyprowadzi z najbliższej skrzynki bezpiecznikowej, lub RG, oddzielny obwód YDY o przekroju co najmniej 3x2,5mm2 dla grzałki w zestawie nie większej niż 2000W. Dla większej mocy grzałki większy przekrój i zabezpieczenie.
  6. b) obwód zasilający instalację solarną Wykonawca wykona w systemie TNS a punkt rozdziału uziemi zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  7. c) obwód należy zabezpieczyć zabezpieczeniem nadmiarowo-prądowym B16, zabezpieczeniem RCD o prądzie <= 30mA, oraz ochronnikiem przepięć B+C.
  8. d) jeżeli instalacja odbiorcy wyposażona jest w/w elementy to nie należy ich dublować.
  9. e) zamontuje MSW (miejscową szynę wyrównawczą) i połączy do niej przewodem LgYżo 1x6mm2 wszystkie urządzenia metalowe zabudowanych przez siebie urządzeń zestawu solarnego. Połączenia między MSW a uziomem wykonać zgodnie z normami, jeżeli są,  to nie należy ich dublować.
  10. f) zastosowania płynu solarnego (nośnik ciepła): wodny roztwór glikolu propylenowego biodegradowalnego o temperaturze krzepnięcia -35 ºC z inhibitorami korozji.
  11. g) jeżeli kolektory montowane będą na połaci dachowej, a budynek nie posiada instalacji odgromowej to należy;

- przy dachu wykonanym z blachodachówki o grubości co najmniej 0,5mm można wykonać połączenia przewodem odgromowym FeZn fi 8mm między połacią dachu a uziomem.

- przy dachu wykonanym z dachówki lub innych materiałów nieprzewodzących wykonać zwód odgromowy w celu ochrony bezpośredniego wyładowania piorunowego w instalację solarną.

- jeżeli kolektory zabudowane są w mniejszej odległości niż 1 m od kalenicy należy bez względu na rodzaj dachu zamontować dodatkowy iskiernik lub iglicę kominową w zależności od sytuacji.

- wartość uziomu dla zwodów odgromowych, oraz MSW <= 30 Om, przeliczona ze współczynnikiem wilgotności gruntu.

- wykonać wszystkie pomiary wymagane normą PN-HD 60364-6; 2008. Instalacje elektryczne niskiego napięcia. Część 6: Sprawdzanie, oraz przedstawić wyniki. 

- wszystkie w/w  prace instalacyjne i pomiarowe winna wykonać osoba posiadająca stosowne uprawnienia do ich wykonywania.

  1. Przy instalacjach fotowoltaicznych Wykonawca obowiązany jest do:
  2. a) zastosowania modułów o następujących parametrach:

- moc nie mniejsza niż wskazana w projekcie (w warunkach STC)

- ogniwa słoneczne w module w technologii krzemu polikrystalicznego

- wyłącznie dodatnia tolerancja mocy do 5% mocy znamionowej modułu fotowoltaicznego

- sprawność całkowita modułu fotowoltaicznego min 16.00%

- wolne od efektu PID, Klasa A

- współczynnik wypełnienia FF (fill factor)  ³ 0,75

- pokrycie modułu hartowanym szkłem solarnym z powierzchnią antyrefleksyjną o grubości min.3,2mm

- serwis gwarancyjny producenta paneli zapewniony na terenie Polski, potwierdzony certyfikatem autoryzacji dla Wykonawcy

- moduł spełniający normy CE, IEC61215, IEC61730, IEC62716 i PV Cycle

 gwarancja - 25 lat, w tym 12 lat gwarancji na min. 90% sprawności nominalnej, oraz 25 lat gwarancji  na 80% sprawności nominalnej.

- współczynnik temperaturowy związany ze zmianą napięcia nie mniejszy niż 0,30%/°C

- współczynnik temperaturowy modułu związany ze zmianą mocy nie mniejszy niż 0,40%/°C

- maksymalne napięcie modułów podłączonych szeregowo 1000V

- puszka przyłączeniowa min. IP65 zaopatrzona w minimum 3 diody bocznikujące

- przewody zakończone złączami MC4

- rama modułu z aluminium anodowanego, łączona beznitowo o wys. ³ 38mm

- odporność na grad o średnicy 25mm i masie 10g oraz prędkości 23m/s

- wytrzymałość na obciążenie mechaniczne min. 540kg/m2

- minimalny zakres temperatury pracy - 40°C do + 80°C

  1. b) zastosowania inwerterów o następujących parametrach:

- technologia beztransformatorowa

- min. napięcie startu falownika przynajmniej 60% napięcia pracy znamionowej strony DC

- max napięcie pojedynczego stringu nie powinno przekraczać 750V DC

- sprawność maksymalna nie mniejsza niż 97%

- sprawność euro powyżej 96,5%

- chłodzenie naturalne

- wewnętrzne zabezpieczenia - bezpieczniki, ochronniki przepięć, rozłącznik DC+AC

- interfejs do komunikacji bezprzewodowej lub przewodowej RS485 lub Ethernet

- gwarancja producenta min 10 lat

- graficzny wyświetlacz wskazujący dane operacyjne

- obudowa min IP 65

- regulacja automatyczna współczynnika mocy od 0,8 pojemnościowego do 0,8 indukcyjnego

  1. Instalacje fotowoltaiczne mają mieć możliwość zdalnego pełnego bezpłatnego dostępu do każdej instalacji fotowoltaicznej w celu wykonania raportów i statystyk, archiwizacja danych do 5 lat wstecz od momentu uruchomienia.
  2. Konstrukcja modułów fotowoltaicznych jak i solarnych nie może spełniać roli przewodów odprowadzających w instalacji odgromowej. Konstrukcję jak i moduły należy objąć połączeniami wyrównawczymi. Instalację odgromową należy zaprojektować tak by chroniła zarówno moduły fotowoltaiczne jak i solarne przed bezpośrednim wyładowaniem piorunowym.
  3. Przy instalacjach kolektorów słonecznych należy zastosować układ automatyki, który ma spełniać następujące funkcje: sterować pracą systemu kolektorów we współpracy z dodatkowym źródłem ciepła, sterować pracą stacji pompowej w zależności od różnicy temperatur, zabezpieczać odbiorniki ciepła przed przekroczeniem ich temperatury maksymalnej, wyliczać dzienną oraz sumaryczną energię zgromadzoną przez kolektory słoneczne, realizować funkcję ochrony zarówno przed zamarzaniem jak i przed przegrzaniem instalacji solarnej, posiadać cztery czujniki pomiarowe, w tym termiczny alarmujący o przegrzaniu glikolu, realizować przełączanie odbiorników energii solarnej w oparciu o wprowadzone priorytety, posiadać wbudowane liczniki umożliwiające odczyt ilości pozyskanej przez układ energii w układzie dziennym i sumarycznym od chwili uruchomienia instalacji, posiadać wyświetlacz zawierający elementy graficzne wizualizujące pracę instalacji solarnej.
  4. Wykonawca zorganizuje na własny koszt miejsce do składowania materiałów z których zrealizuje przedmiot zamówienia.
  5. Wykonawca przeprowadzi szkolenie użytkowników

43.Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić coroczne przeglądy gwarancyjne i sporządzić indywidualne protokoły z wykonanych przeglądów. Kserokopie protokołów potwierdzone z oryginałem Wykonawca przekaże dla Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia wykonania przeglądów.

  1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy aby wszystkie deklaracje, aprobaty techniczne, certyfikaty, atesty, itp. były sporządzone w języku polskim.
  2. Zamawiający wymaga od Wykonawcy obliczenia i przedstawienia wyników wskaźników wykonanych instalacji, tj.
  3. a) Liczba wybudowanych jednostek wytwarzania energii elektrycznej z OZE …….. szt.
  4. b) Liczba wybudowanych jednostek wytwarzania energii cieplnej z OZE …… szt.
  5. c) Dodatkowa zdolność wytwarzania energii cieplnej ze źródeł odnawialnych …. MW
    d) Dodatkowa zdolność wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych …. MW
    e) Szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych ………. Mg CO2/rok
  6. f) Produkcja energii cieplnej z nowo wybudowanych instalacji wykorzystujących OZE …………… MWh/rok
  7. g) Produkcja energii elektrycznej z nowo wybudowanych instalacji wykorzystujących OZE ……… MWh/rok

 

 

Zamawiający wymaga, aby urządzenia, które wchodzą w skład instalacji kolektorów słonecznych oraz instalacji fotowoltaicznych były fabrycznie nowe i wolne od wad. Urządzenia nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż 12 miesięcy przed realizacją niniejszego zamówienia.

 

Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest także w projektach składających się z:

  1. Projekty instalacji fotowoltaicznych – 11 egz.
  2. Projekty instalacji kolektorów słonecznych – 44 egz.
  3. Przedmiarów robót – materiał pomocniczy, nie będzie on stanowił podstawy do rozliczeń,

stanowiących złączniki do SIWZ.

 

Odbiór robót.

1) Roboty budowlane, będące przedmiotem zamówienia, podlegają następującym odbiorom:

  1. a) odbiorom robót ulegających zakryciu i zanikających,
  2. b) odbiorom technicznym,
  3. c) odbiorowi końcowemu.

2) Gotowość do odbioru robót ulegających zakryciu, zanikających i odbiorów technicznych oraz odbioru końcowego, Kierownik Budowy zgłosi wpisem do dziennika budowy, zawiadamiając o tym fakcie Inspektora Nadzoru. Każde ze zgłoszeń wymaga potwierdzenia przez Inspektora Nadzoru.

3) Zgłaszając do odbioru końcowego przedmiot zamówienia, Wykonawca jest obowiązany dostarczyć dokumentację odbiorową, która powinna zawierać:

  1. a) dokumentację powykonawczą, uwzględniającą ewentualne zmiany w trakcie realizacji robót budowlanych,
  2. b) protokoły z odbiorów technicznych,
  3. c) protokoły prób szczelności i pomiarów,
  4. d) protokoły z uruchomienia instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych przy udziale użytkowników domów,
  5. e) protokoły z przeprowadzonego szkolenia z obsługi instalacji kolektorów słonecznych,
  6. f) instrukcje obsługi oddzielnie dla instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych,
  7. g) dzienniki budowy,
  8. h) deklaracje zgodności, atesty, certyfikaty i inne dokumenty, potwierdzające dopuszczenie zastosowanych materiałów i urządzeń do stosowania w budownictwie,
  9. i) oświadczenie Kierownika budowy o zakończeniu wszystkich robót zgodnie z dokumentacją projektową i uporządkowaniu oraz doprowadzeniu do należytego stanu terenu budowy.

4) Termin odbioru końcowego będzie ustalony po potwierdzeniu przez Inspektora Nadzoru wykonania przedmiotu zamówienia i sprawdzeniu kompletności dokumentacji odbiorowej. Inspektor Nadzoru potwierdzi gotowość do odbioru końcowego wpisem do dziennika budowy.

5) Za termin wykonania zamówienia przyjmuje się datę podpisania protokołu odbioru końcowego, przez przedstawicieli Wykonawcy, Zamawiającego oraz przez Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego .

6) Wykonawca udzieli 5 – letniej gwarancji, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru, na roboty będące przedmiotem zamówienia.

7)  Wykonawca przedłoży Zamawiającemu gwarancje producenta na:

  1. a) kolektory słoneczne - 10 lat gwarancji,
  2. b) ogniwa fotowoltaiczne – 25 lat gwarancji, w tym 12 lat gwarancji na min. 90% sprawności nominalnej, oraz 25 lat gwarancji na 80% sprawności nominalnej.

8) Wykonawca odpowiada za czynności i zaniechania podwykonawców w zakresie wykonywania zamówienia - jak za czynności i zaniechania własne.

9) Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie udostępniać dziennik budowy Zamawiającemu na każde jego życzenie.

10) Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić coroczne przeglądy gwarancyjne i sporządzić indywidualne protokoły z wykonanych przeglądów. Kserokopie protokołów potwierdzone z oryginałem Wykonawca przekaże dla Zamawiającego w terminie 14 dni od dnia wykonania przeglądów.

 

Przedmiot zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV):

09331100-9 Kolektory słoneczne do produkcji ciepła,

09331200-0 Słoneczne moduły fotoelektryczne,

45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne,

45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne,

45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne.

 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

 

Przed podpisaniem umowy na wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć:

  1. Dokument potwierdzający wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny brutto przedstawionej w ofercie.
  2. Numer konta bankowego Wykonawcy, na które zostanie przekazane wynagrodzenie – numer konta zostanie wpisany do umowy.

 

Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy wymagane jest zatrudnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018r. poz.108):

  1. a) Zamawiający wymaga zatrudnienia osób na umowę o pracę, które będą brały udział w realizacji zamówienia,
  2. b) sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: wykonawca zobowiązany jest przedłożyć oświadczenie, że osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia, zatrudnione są na podstawie umowy o pracę. - Załącznik nr 9 do SIWZ

Dotyczy to również podwykonawców i dalszych podwykonawców, którzy powinni złożyć w/w oświadczenie przed przystąpieniem do robót.

 

Zamawiający zastrzega sobie prawo do powiadomienia Państwowej Inspekcji Pracy w celu potwierdzenia spełnienia wymagań przez Wykonawcę zawartych w art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.).

 

Zamawiający ustanowi Inspektora Nadzoru Inwestorskiego o specjalności budowlanej w zakresie instalacji sanitarnych oraz instalacji elektrycznych.

 

Zaleca się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej na terenie realizacji przedmiotu zamówienia i w jego okolicy w celu dokonania oceny realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie zwróci kosztów wizji lokalnej.

 

  1. Termin wykonania zamówienia

 

Terminy wykonania zamówienia ustala się do

od dnia podpisania umowy do 31.08.2018 roku.

 

 

  1. Warunki udziału w postępowaniu

 

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ustawy:
  • Posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

  • Posiadają zdolność techniczną lub zawodową:
    1. wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonał w sposób należyty oraz, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej 2 zamówienia, odpowiadające swoim przedmiotem robotom budowlanym, będącym przedmiotem niniejszego zamówienia, tzn.:

polegających na wykonaniu: co najmniej 1 inwestycji instalacji kolektorów słonecznych o wartości 500 000 zł brutto każde oraz co najmniej 1 inwestycji instalacji fotowoltaicznej o wartości 500 000 zł brutto każde lub zadania wykonane łącznie o wartości co najmniej 1 000 000 zł brutto;

W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca przedstawi Zamawiającemu:

- wykaz robót budowlanych z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty były wykonane - dane należy podać zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ oraz

- załączy dowody potwierdzające, że te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.

Dowodami, o których mowa powyżej są: 1) referencje; 2) inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów określonych w ppkt. 1).

  1. przynajmniej 1 osobą pełniącą funkcję kierownika budowy zgodnie z ustawą Prawo budowlane, przynajmniej 1 osobą pełniącą funkcję kierownika robót o specjalności sanitarnej, oraz przynajmniej 1 osobą pełniącą funkcję kierownika robót o specjalności elektrycznej, wszystkie 3 osoby mają przynależeć do właściwej izby inżynierów budownictwa,

W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca złoży wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia z podaniem imion i nazwisk, informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieniami, doświadczeniem i wykształceniem niezbędnym do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresem wykonywanych przez nich czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami przy realizacji zamówienia, zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ wraz z oświadczeniem, że w/w osoby posiadają wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.

Zamawiający dopuszcza połączenie funkcji poszczególnych osób pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą funkcje wszystkich warunków wymaganych dla tych funkcji.

  1. wszystkie osoby pracujące przy wykonywaniu instalacji solarnych oraz instalacji fotowoltaicznych powinny posiadać stosowne zaświadczenia wystawione przez producenta kolektorów oraz producenta modułów fotowoltaicznych o ich przeszkoleniu.

 

 

  1. Podstawy wykluczenia wykonawców

 

  1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12- 23 ustawy.
  2. Dodatkowo zamawiający wyklucza wykonawcę:
  1. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie postępowania restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust.1 ustawy z dnia 15.05.2015r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015r. poz. 978 z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28.02.2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233 z późn. zm.);
  2. który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
  3. jeżeli wykonawca lub osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 14 ustawy, uprawnione do reprezentowania wykonawcy pozostają w relacjach określonych w art. 17 ust. 1 pkt 2-4 ustawy z: 1) zamawiającym 2) osobami uprawnionymi do reprezentowania zamawiającego, 3) Członkami komisji przetargowej, 4) Osobami, które złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ust. 2a – chyba że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
  4. który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 ustawy, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;
  5. będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższa niż 3000 złotych;
  6. jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w powyższym punkcie e;
  7. wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3000 złotych;
  8. który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust.1 pkt 15 ustawy, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
    1. Wykluczenie wykonawcy następuje zgodnie z art. 24 ust. 7 ustawy.
    2. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 ustawy lub na podstawie 2 działu VI SIWZ, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadość uczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Regulacji, o której mowa w zdaniu pierwszym nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
    3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie ust. 4 działu VI SIWZ.
    4. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

 

VII. Oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć Wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć

 

  1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków ustawy należy przedłożyć:
  • Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (zgodnie z załącznikiem nr 2 i 3 do SIWZ) stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:
  1. a) nie podlega wykluczeniu
  2. b) spełnia warunki udziału w postępowaniu.
  • Kosztorys ofertowy.
  • Wykaz co najmniej 2 robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących wykonanych robót budowlanych wydanych przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; - wzór wykazu stanowi załącznik nr 4 do SIWZ,

3)    Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę, jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wraz z oświadczeniem, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia (kwalifikacje zawodowe)  - wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ,

4) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – zgodnie z załącznikiem nr 7 i 7a do SIWZ

5) Zamawiający może wezwać Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia niniejszego postępowania potwierdzających wymagania oraz warunki określone w art. 25 ust. 1 ustawy.

  1. Dokumenty podmiotów zagranicznych.
  2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
  • nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
  • Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
  • W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
  1. Uwagi dotyczące formy składanych dokumentów.
  • Warunkiem uznania kopii za dokument jest umieszczenie na każdej stronie kopii oświadczenia za zgodność z oryginałem i złożenie podpisu osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
  • Gdy przedstawiona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwość, co do jej prawdziwości, Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
  • Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
  1. Oferty składane przez Wykonawców występujących wspólnie.
  • Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy oraz o których mowa w dziale VI 6 ust. 2 SIWZ, w związku z czym każdy ze wspólników musi złożyć oświadczenia, o których mowa w dziale VII ust. 1 pkt. 1) SIWZ.
  • W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o przynależności/ braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w dziale VII ust. 1 pkt. 6) SIWZ składa każdy wykonawca.
  • Wykonawcy występujący wspólnie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
  • Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
  1. Informacja dla wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy.
  • Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
  • Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
  • Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13–22 i ust. 5 ustawy.
  • W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
  • Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
  • Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w VII ust. 6 pkt. 1) SIWZ, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
  1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
  2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w VII ust. 6 pkt. 1) SIWZ.
  • W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności:
  1. a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
  2. b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
  3. c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
  4. d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształceń i kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
  • Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w VII ust. 2 pkt. 4) SIWZ.
  • Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczenia, o których mowa w dziale VII ust. 1 pkt. 1) SIWZ.

 

VIII. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.

 

  1. Składanie ofert odbywa się z pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. – Prawo pocztowe (Dz. U. 2016 poz.1113 z późn. zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. W postępowaniu komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. W przypadku przesyłania dokumentów czy informacji przez Zamawiającego faksem na nr podany przez Wykonawcę, potwierdzenie wysłania faksem zawierające komunikat „ok" uważa się za doręczone prawidłowo.
  3. Wyjaśnienia dotyczące Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia udzielane będą z zachowaniem zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (art. 38). Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, kierując wniosek na adres Zamawiającego tj. na adres Urząd Gminy Hajnówka, ul Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, faks: 85 682-46-12, gmina@gmina-hajnowka.pl.
  4. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, jakich dokumenty te mogą być składane, składane przez wykonawcę i inny podmiot, na zdolnościach lub sytuacji których polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz przez podwykonawców, należy złożyć w oryginale.
  5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują dokumenty lub informacje, o których mowa wyżej, faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
  6. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami.
  7. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:

Aleksander Kulik, tel. 85 682-27-56,

Piotr Chilimoniuk, tel. 85 682-27-56,

Marek Bagrowski, tel. 85 682-27-56.

 

 

  1. Wymagania dotyczące wadium

 

  1. Wymagania dotyczące wadium
  • Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości:

25 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych)

  • Wadium może być wnoszone w:
  1. pieniądzu;
  2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
  3. gwarancjach bankowych,
  4. gwarancjach ubezpieczeniowych,
  5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240).
  • Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego nr 60 1020 1332 0000 1802 0915 9015 PKO SA Oddział Hajnówka  z dopiskiem: wadium – Montaż instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych Gminy Hajnówka.
  • Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu do składania ofert tj. do dnia 26.02.2018 r. do godz. 12:00. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego.
  • Dokument w formie gwarancji i poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty odpowiadającej wysokości wadium, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
  • W przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w ust. 2 lit. b-e, do oferty należy dołączyć oryginał.
  • Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.
  1. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium:
  • wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 3.
  • Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania tej umowy,
  • na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:

       - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,

       - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

       - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

  1. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
  2. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 2 pkt 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego
  3. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego (ust. 6). W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.

 

  1. Termin związania ofertą

 

  1. Składający ofertę jest nią związany przez okres 30 dni od terminu składania ofert.
  2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

 

  1. Opis sposobu przygotowania ofert

 

A.

  1. Wykonawca składa ofertę z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ.
  2. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty, o których mowa w SIWZ.
  3. W przypadku ustanowienia pełnomocnika Wykonawca składa pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, (jeżeli oferta i załączniki nie będą podpisane przez osobę/y wskazaną/e w rejestrze sądowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy). Z pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać, do jakich czynności prawnych dana osoba/y została/y umocowana/e (w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza za Zgodność z oryginałem).
  4. Zakres świadczenia Wykonawcy zawarty w ofercie jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w umowie.
  5. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:
  1. Każdy z Wykonawców składających ofertę wspólnie zobligowany jest do złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w SIWZ.
  2. Poza dokumentami wymienionymi w ust. 1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa celem ustalenia:
  • Wykonawcy - pełnomocnika uprawnionego do występowania w imieniu grupy Wykonawców,
  • Wykonawców ubiegających   się   wspólnie   o   przedmiotowe   zamówienie publiczne (wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby).

Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie. z pełnomocnikiem. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Zapisy dotyczące uwag odnośnie formy składanych dokumentów oraz dokumentów wymaganych od Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą stosuje się odpowiednio.

  1. Uwagi dotyczące przygotowania oferty oraz wymaganych oświadczeń i dokumentów:
  2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem, pismem czytelnym.
  3. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę.
  4. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w formie elektronicznej.
  5. Właściwym i obowiązującym prawem do stosowania przy przeprowadzeniu przedmiotowego postępowania jest prawo polskie.
  6. Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.
  7. Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
  8. Oferta musi być podpisana zgodnie z art. 78 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., nr 16, poz. 93 z późn. zm.), czyli musi być opatrzona własnoręcznym podpisem Wykonawcy lub osoby przez niego upoważnionej. Podpis musi być czytelny, pozwalający na identyfikację osoby podpisującej ofertę. Obok złożonego nieczytelnego podpisu powinna być przystawiona pieczątka zawierająca imię i nazwisko osoby podpisującej ofertę.
  9. Jeżeli do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy wymagane jest zastosowanie tzw. reprezentacji łącznej, wówczas wszystkie dokumenty muszą być podpisane przez zobowiązane osoby.
  10. Dokumenty powinny być sporządzone ściśle z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
  11. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
  12. Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty oraz wszystkie strony oferty wraz z załącznikami powinny być ponumerowane.
  13. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane i wykazał że stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa jednocześnie uzasadniając, dlaczego ww. informacje uznał za tajemnicę przedsiębiorstwa - NALEŻY UZASADNIĆ.
  14. Wykonawca nie może zastrzec następujących informacji zawartych w ofertach:
  • nazwy (firmy) i adresu Wykonawcy,
  • informacji dotyczących ceny,
  • terminu wykonania zamówienia,
  • okresu gwarancji,
  • warunków płatności.

Stosowne zastrzeżenie Wykonawca powinien załączyć do oferty. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania.

Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętych kopertach lub opakowaniach. Stosować koperty zewnętrzne i wewnętrzne. Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana następująco:

 

Urząd Gminy Hajnówka

ul. Aleksego Zina 1

17-200 Hajnówka

 

oraz powinna być oznakowana następującym tekstem:

 

Oferta w postępowaniu pn.:

„Montaż instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych Gminy Hajnówka”

 

Nie otwierać przed dniem 26.02.2018 r., przed godz. 12:15

 

 

Koperta wewnętrzna powinna być zaadresowana i oznakowana jak wyżej, a ponadto opatrzona nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, by można było odesłać bez otwierania ofertę złożoną po upływie terminu wyznaczonego do składania ofert.

Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że nastąpi to przed wyznaczonym przez Zamawiającego ostatecznym terminem składania ofert.

Koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniem „zmiana" lub „wycofanie".

UWAGA!  W przypadku nieprawidłowego zaadresowania koperty lub nie stosowania zasady koperty zewnętrznej i wewnętrznej, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.

 

XII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

 

  • Miejsce i termin składania ofert

Ofertę należy złożyć w Urzędzie Gminy Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, w sekretariacie, pokój Nr 32 (I piętro) w terminie do dnia 26.02.2018 r. do godz. 12:00.

Oferty złożone po terminie będą zwrócone niezwłocznie Wykonawcom.

 

 

 

  • Miejsce i termin otwarcia ofert

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, pok. Nr 37 w dniu 26.02.2018 r., o godz. 12:15

  • Otwarcie ofert

Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po podaniu w/w informacji. Na otwarciu ofert podane zastaną następujące informacje: nazwa (firma) oraz adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także cenę brutto, termin wykonania zamówienia, warunki płatności i okres gwarancji zawarty w ofercie.

 

Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert drogą elektroniczną.

 

XIII. Opis sposobu obliczenia ceny oferty

 

  1. Cena oferty to cena ryczałtowa w rozumieniu art. 632 § 1 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, obejmującą zakres rzeczowy zamówienia określony w niniejszej SIWZ.
  2. Cenę należy podać w złotych polskich w Formularzu Oferty (zał. nr 1 do SIWZ) w kwocie brutto z wyodrębnieniem wartości podatku VAT. (%) Cenę oferty należy przedstawić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb.
  3. Cenę oferty należy ustalić na podstawie zakresu rzeczowego robót na podstawie dokumentacji projektowej i SIWZ. Materiałem pomocniczym jest przedmiar robót.
  4. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić cenę za całość zamówienia z wyodrębnieniem robót w terenie kolejowym.
  5. W cenę ryczałtową określoną w Formularzu Oferty należy wkalkulować wszelkie roboty i usługi towarzyszące wykonaniu, które są niezbędne do wykonania robót zgodnie z umową w szczególności:
  • dokonanie uzgodnień, uzyskanie wszelkich opinii, zgłoszeń, pozwoleń itp., niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia i przekazania go do użytku,
  • dokonanie wszelkich formalności zgłoszenia wraz z opłatami podłączeniowymi do PGE Polska Grupa Energetyczna SA podłączenia do sieci zamontowanych instalacji fotowoltaicznych,
  • ustanowienie kierownika budowy działającego w granicach umocowania określonego w ustawie Prawo budowlane oraz do prowadzenia dziennika budowy a także koszty zatrudnienia pozostałego personelu, łączenie ze wszystkimi kosztami pośrednimi wynikającymi z obowiązujących przepisów,
  • zapewnienie magazynu do przetrzymywania elementów instalacji kolektorów słonecznych i instalacji paneli fotowoltaicznych,
  • informowanie mieszkańców objętych inwestycją o rozpoczęciu robót, i utrudnieniach związanych z prowadzonymi pracami.
  • zorganizowanie i ponoszenie kosztów zaopatrzenia w energię elektryczną i wodę we własnym zakresie i na koszt własny.
  • dbanie o porządek na terenie robót oraz utrzymywanie terenu robót w należytym stanie i porządku,
  • zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót,
  • ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p. poż., jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót mających związek z prowadzonymi robotami,
  • ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami,
  • posiadanie ubezpieczenia prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie realizowanym w ramach niniejszej umowy, przez okres, co najmniej od daty podpisania umowy do czasu odbioru końcowego. Ubezpieczenie musi obejmować, co najmniej: ubezpieczenie w pełnym zakresie od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością, ubezpieczenia od zniszczenia wszelkiej własności spowodowanego działaniem, zaniechaniem lub niedopatrzeniem pracowników Wykonawcy w wysokości, co najmniej wartości niniejszego kontraktu,
  • zastosowanie materiałów odpowiadającym wymogom określonym w ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U. Nr 92, poz. 881) powinny odpowiadać, określonym w art. 10 ustawy - Prawo budowlane, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, wymaganiom specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentacji technicznej. Na każde żądanie Zamawiających Wykonawca zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną,
  • dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. atestów, certyfikatów, deklaracji zgodności, protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej Umowy, na każde żądanie Zamawiających lub inspektora nadzoru inwestorskiego,
  • kompletowanie w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz postanowieniami SIWZ,
  • niezwłoczne jednak nie później niż w terminie 24h od chwili wystąpienia, informowanie Zamawiających (Inspektora nadzoru inwestorskiego) o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć, na jakość robót lub termin zakończenia robót,
  • usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia,
  • terminowego wykonanie i przekazanie do użytku przedmiotu umowy oraz oświadczenia, że roboty ukończone przez niego są całkowicie zgodne z umową i odpowiadają potrzebom, dla których są przewidziane według umowy,
  • uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów,
  • ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości,
  • inne koszty niezbędne do wykonania pełnego zakresu robót umożliwiające użytkowanie wykonanych urządzeń zgodnie z przeznaczeniem.

 

XIV. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert

 

Wybrana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów. Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryterium:

 

  1. Cena – 60%
  2. Termin gwarancji (minimum 60 miesięcy) – 40%

Sposób obliczania najkorzystniejszej oferty według poniższych wzorów:

 

  1. Cena:           

 

             cena brutto oferty najniższej

-----------------------------------------  x 100pkt. x 60% = Wynik A

            cena brutto oferty rozpatrywanej

 

  1. Termin gwarancji (w miesiącach) minimalny okres to 60 miesięcy:

 

termin gwarancji oferty rozpatrywanej

-------------------------------------------------- x 100pkt. x 40% = Wynik B

najdłuższy termin gwarancji spośród

wszystkich ofert ważnych

 

Ocena wypadkowa każdej z Ofert będzie obliczona jako suma ocen punktowych w zakresie poszczególnych kryteriów:

Suma = Wynik A + Wynik B

 

Oferta Najkorzystniejsza to ta, która uzyska najwyższą ilość punktów (Suma), tzn. oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ocen z tytułu kryteriów.

 

  1. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

 

  • Zamawiający w trybie art. 92 ust. 1 ustawy poinformuje wszystkich wykonawców o:
  1. wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,
  2. wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,
  3. wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności,
  4. wykonawcach, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, ale nie zostali zaproszeni do kolejnego etapu negocjacji albo dialogu,
  5. dopuszczeniu do dynamicznego systemu zakupów,
  6. nieustanowieniu dynamicznego systemu zakupów,
  7. unieważnieniu postępowania.
  • Informacje o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt. 1 i pkt. 5-7 ustawy Zamawiający zamieszcza również na swojej stronie internetowej.
  • Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający przed zawarciem umowy wymaga przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
  • Zamawiający zawrze z Wykonawcą umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty. Zamawiający może zawrzeć umowę w terminie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego została złożona jedna oferta lub nie wykluczono żadnego Wykonawcy i nie odrzucono żadnej z ofert.
  • Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy.

 

XVI. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

 

  • Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej podanej w ofercie należy złożyć przed podpisaniem umowy w jednej z następujących postaci:
  • pieniądzu;
  • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
  • gwarancjach bankowych;
  • gwarancjach ubezpieczeniowych;
  • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
  • Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone przelewem należy wpłacać na konto Zamawiającego nr: 60 1020 1332 0000 1802 0915 9015 PKO SA Oddział Hajnówka z dopiskiem: „ZABEZPIECZENIE – Montaż instalacji kolektorów słonecznych i paneli fotowoltaicznych dla budynków mieszkalnych Gminy Hajnówka
  • W przypadku wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przelewem, za termin jego wniesienia przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.
  • Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem zamówień publicznych, a w szczególności: wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności Wykonawcy za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy.
  • W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, oryginał dokumentu należy złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Hajnówce.
  • Zamawiający ustala podział zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy na dwie części:
  1. 70% wysokości zabezpieczenia Zamawiający zwróci w terminie 30 dni od dnia zakończenia robót i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane,
  2. 30 % wysokości zabezpieczenia Zamawiający pozostawi na zabezpieczenie roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi za wady i zwróci je nie później niż 15 dni po upływie okresu rękojmi i gwarancji.

 

XVII. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego

 

  1. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.
  2. Wymagane warunki gwarancji: Wykonawca określi w formularzu ofertowym – termin ten będzie liczony od daty odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Termin gwarancji zostanie wpisany do umowy oraz w protokole odbioru końcowego. Okres rękojmi za wady wynosić będzie taką samą liczbę lat ile Wykonawca określi terminu gwarancji licząc od daty podpisania końcowego protokołu odbioru robót.
  1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
  1. Umowy w sprawach zamówień publicznych są jawne i podlegają udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej.
  2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:
  • Zmiana terminu realizacji poszczególnych etapów lub terminu wykonania przedmiotu zamówienia, w następujących przypadkach:
  1. Wytycznych i zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie umowy,
  2. Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją prawną, finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi i technicznymi, przestojami lub opóźnieniami (np. przedłużająca się procedura Pzp, przedłużająca się procedura otrzymania dotacji i podpisania umowy z instytucją, która przyznała środki na współfinansowanie umowy),
  3. Okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
  4. Z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego,
  5. Z powodu okoliczności wystąpienia siły wyższej,
  6. Z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
  7. W przypadku ustawowych zmian przepisów podatkowych mających wpływ na cenę,
  8. W przypadku wprowadzenia Podwykonawcy przez Wykonawcę w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
  • Zmianie może ulec wysokość wynagrodzenia w przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian).
  • Dopuszcza się zmiany w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze, pod warunkiem, że proponowany kandydat będzie posiadał uprawnienia i kwalifikacje wymagane w SIWZ.
  • Dopuszcza się zmiany w zakresie podwykonawstwa, za uprzednia zgodą Zamawiającego: w uzasadnionych przypadkach możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części robót, niż określone w formularzu oferty.
  • Dopuszcza się zmiany na skutek zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy.

 

XVIII. Pouczenie o  środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia

 

Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt. 5 ustawy.

 

XIX. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą

 

Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia mogą być prowadzone tylko w walucie polskiej PLN.

 

  1. Koszty udziału w postępowaniu

 

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

 

XXI. Informacje o podwykonawcach

 

Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Informacji należy udzielić na formularzu ofertowym. W przypadku, gdy Wykonawca nie powierza wykonania zadania żadnej części zamówienia podwykonawcom, należy zamieścić informację: „nie dotyczy".

 

 

 

XXII. Inne

 

Do spraw nieuregulowanych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity - Dz. U. z 2017 r. poz. poz. 1579, z późn. zm.).

 

 

XXIII. Wzory oświadczeń i dokumentów, stanowiące załączniki do SIWZ

 

Załącznik nr 1 —    Wzór formularza ofertowego wraz z formularzem cenowym (załącznik nr 1a),

Załącznik nr 2 —    Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,

Załącznik nr 3 —    Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia,

Załącznik nr 4 —    Wzór wykazu wykonanych robót budowlanych,

Załącznik nr 5 —    Wzór wykazu osób wraz z oświadczeniem o posiadaniu wymaganych uprawnień (załącznik nr 5a),

Załącznik nr 6 —     Informacja dotycząca przynależności do tej samej grupy kapitałowej, (SKŁADA KAŻDY WYKONAWCA (bez wezwania ) W TERMINIE 3 DNI OD DNIA ZAMIESZCZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ INFORMACJI O KTÓREJ MOWA W art. 86 ust. 5 USTAWY PZP),

OŚWIADCZENIE WYKONAWCY O BRAKU PRZYNALEŻNOŚCI DO GRUPY KAPITAŁOWEJ (załącznik nr 6)

LISTA PODMIOTÓW NALEŻĄCYCH DO TEJ SAMEJ GRUPY KAPITAŁOWEJ (załącznik nr 6a)

Załącznik nr 7 —    Projekt umowy,

Załącznik nr 8 —    Zobowiązanie podmiotu,

Załącznik nr 9 —    Oświadczenie o zatrudnieniu osób na podstawie umowy o pracę,

Załącznik nr 10 —  Dokumentacja projektowa:

  1. Projekty instalacji fotowoltaicznych – 11 egz.
  2. Projekty instalacji kolektorów słonecznych – 44 egz.
  3. Przedmiary robót.

 

 

 

Zatwierdził:

                                                                                             

Wójt Gminy Hajnówka

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami - Piotr Chilimoniuk

Data wytworzenia: 2018-02-08

Wprowadzający: Katarzyna Hajduk

Data modyfikacji: 2018-02-12

Opublikował: Katarzyna Hajduk

Data publikacji: 2018-02-08