Protokół z XLIII sesji Rady Gminy

Protokół Nr XLIII / 10

z sesji Rady Gminy Hajnówka
odbytej w dniu 15 października 2010r.

w sali nr 12 ( początek sesji – godz. 09.00 koniec – godz.11.00)


Lista wszystkich radnych i sołtysów uczestniczących w XLIII obradach Rady Gminy Hajnówka stanowi załącznik Nr 1 do protokołu. Ponadto w obradach uczestniczyli:

Pani O. Rygorowicz - Wójt Gminy, Pan M. Kondraciuk - Sekretarz Gminy, Pani L. Nowik - Skarbnik Gminy ,p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. T. Borowik – Kierownik GOPS, p. A. Kulik – Zastępca Kierownika Referatu Inwestycji..., p. T. Kłosek – Prezes Gospodarstwa Pomocniczego przy Wojewódzkim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych.


Otwarcia XLIII sesji Rady Gminy Hajnówka dokonał Pan Wiesław Józef Komarewski - Przewodniczący Rady, który przewodniczył obradom. Powitał uczestniczących w sesji i na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach bierze udział 15 radnych, co stanowi ilość, przy której Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Następnie przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku o podpunkty 5 i 6 o treści: „w sprawie: deklaracji intencji finansowania w roku 2011 przedsięwzięcia w ramach „Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013” z działania „Odnowa i rozwój wsi” oraz „ w sprawie upoważnienia Kierownika Biura Obsługi Szkół Samorządowych w gminie Hajnówka do wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym”. W tym miejscu głos zabrał p. W. Golonko – radny, który wystąpił z propozycją rozszerzenia porządku obrad o dodatkowy punkt dotyczący Planu Odnowy Miejscowości Orzeszkowo ( Załącznik Nr 2 do protokołu). Następnie głos zabrał proboszcz parafii w Orzeszkowie- p. L. Anchim, który wyjaśnił, że przyjęcie takiej uchwały niezbędne jest do ubiegania się przez parafię o środki finansowe na remont Cerkwi do programu unijnego. W tym miejscu głos zabrała Wójt Gminy, która wyjaśniła, że w pierwszej kolejności rada gminy musi się zapoznać z projektem uchwały, nanieść ewentualne zmiany w celu kompleksowego ujęcia planowanych zadań w Orzeszkowie. Ponadto głos zabrał p. A. Kulik – Zastępca Kierownika Referatu Inwestycji....który wyjaśnił, że w pierwszej kolejności mieszkańcy wsi na zebraniu wiejskim muszą przyjąć taki plan odnowy wsi. Proboszcz wyjaśnił, że przeprowadził konsultacje z mieszkańcami, którzy jednogłośnie opowiedzieli się za przyjęciem planu. Następnie głos zabierali p. W. Biryłko, p. J. Grygoruk, p. W. Sajewicz oraz Wójt Gminy, która wystąpiła z propozycją rozpatrzenia tego projektu na następnej sesji w dniu 19 października 2010r. na której przedstawiony zostanie projekt uchwały uwzględniający wszystkie zamierzenia obejmujące wieś Orzeszkowo. Radni jednogłośnie przyjęli propozycję Wójta o przesunięciu tematu na kolejną sesję w dniu 19 października 2010r. Następnie Rada jednogłośnie (15 głosów „za”) przyjęła porządek obrad w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego, a mianowicie:

  1. Otwarcie obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

  4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych od ostatniej sesji.

  5. Powzięcie uchwał w sprawie:

    1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu,

    2. zmian w budżecie gminy na 2010 rok,

    3. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzania ścieków,

    4. regulaminu szczegółowych zasad konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,

    5. w sprawie: deklaracji intencji finansowania w roku 2011 przedsięwzięcia w ramach „Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013” z działania „Odnowa i rozwój wsi” ,

    6. w sprawie upoważnienia Kierownika Biura Obsługi Szkół Samorządowych w gminie Hajnówka do wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,

  1. Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2009/2010, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.

  2. Zapoznanie się z informacją Wójta Gminy w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.

  3. Zapoznanie się z informacją Przewodniczącego Rady Gminy Hajnówka w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez radnych zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2009 rok.

  4. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

  5. Wolne wnioski.



Ad. 3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.


Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie Protokół z XLI z dnia 31 sierpnia 2010r oraz Protokół nr XLII z dnia 15 września 2010r. Radni jednogłośnie (15 głosów „za”) przyjęli protokół z XLI oraz z XLII sesji Rady Gminy Hajnówka.

Ad. 4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta
od ostatniej sesji.

 

Wójt Gminy – p. Olga Rygorowicz przedstawiła informację o działaniach podejmowanych od ostatniej sesji. Poinformowała działaniach związanych z tematem poszerzenia granic Białowieskiego Parku Narodowego – o trwających konsultacjach społecznych z mieszkańcami gminy w tym temacie. Jednocześnie poinformowała o terminie kolejnej sesji rady w dniu 19 października 2010r. o godz. 8,00 na której przedstawione zostaną wyniki konsultacji i rozpatrzona zostanie stosowana uchwała w tym temacie. Następnie poinformowała o uczestniczeniu w posiedzeniu Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego, otwarciu Zakładu Zagospodarowania Odpadów na Poryjewie oraz Związku Komunalnym. Wójt Gminy przeprosiła za kłopoty związane z budową kanalizacji wynikające z niesprzyjających warunków atmosferycznych. Następnie poinformowała o uroczystym otwarciu świetlicy wiejskiej w Nowoberezowie i trwających remontach świetlic wiejskich na terenie gminy oraz równaniu dróg gminnych.


Ad. 5. Powzięcie uchwał w sprawie:


  1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu,


Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu. Wyjaśniła, że inwestycja dotyczy drogi Wasilkowo – Kotówka, a współfinansowanie dokonane może być nawet w 2011 roku. Wyjaśniła ponadto, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Wobec braku dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XLIII / 187 / 10
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 15 października 2010 roku

udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu

(Załącznik Nr 3 do protokołu)


  1. zmian w budżecie gminy na 2010 rok,


Wójt Gminy poinformowała o zmianach w planie budżetu dokonanych w okresie między sesyjnym. Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. Wyjaśniła ponadto, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XLIII/ 188 / 10
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 15 października 2010 roku

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2010 rok.


(Załącznik Nr 4 do protokołu)


  1. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzania ścieków,


Pan. A. Kulik – Zastępca Kierownika Referatu Inwestycji.... przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzania ścieków. Wyjaśnił, że zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków firma eksploatująca wodociągi składa do rady gminy wniosek o zatwierdzenie taryf. Rada gminy w ciągu 45 dni od daty wpłynięcia stawek zobowiązana jest do ich rozpatrzenia. Wyjaśnił, że w uchwale zawarte są stawki proponowane przez jednostkę eksploatującą wodociągi oraz te które obowiązywały w roku ubiegłym. Następnie głos zabrał p. T. Kłosek – Prezes Gospodarstwa.... który przedstawił procedury przedstawiania taryf zgodnie z ustawą. Wyjaśnił, że gospodarstwo pomocnicze proponuje podwyżkę ceny wody o 0,20 + VAT oraz 0,50 + VAT za odprowadzanie ścieków. Wyjaśnił, że podwyżka cen uzasadniona jest podwyżką energii elektrycznej. Następnie przedstawił przychody uzyskane z gminy oraz wydatki poniesione na gminę przez gospodarstwo. Stwierdził, że w gminie jest wysoka cena wody z uwagi na mały pobór wody przez mieszkańców. Sprzedaż wody określona jest w granicach 52 000m3 przez ok. 1260 odbiorców. Poinformował, że najwyższe koszta związane są z utrzymaniem wodociągu, wodomierzy oraz ich naprawą i konserwacją. Wyjaśnił, że za poprzedni rok obrachunkowy gospodarstwo poniosło straty w wysokości 26 000 zł za ścieki oraz 13 000 zł za wodę. Następnie poinformował, że pełni obecnie dwojaką rolę – jako Kierownik likwidowanego Gospodarstwa Pomocniczego, które 31 października 2010r. przestaje istnieć oraz jako prezes Spółki samorządowej „ Wodociągi Podlaskie” Sp. z o.o. Wyjaśnił, że 15 gmin powołało spółkę międzygminną, w której gminy są wspólnikami. Zgromadzony został kapitał zakładowy, wyłoniona rada i członkowie posiadają udziały uzależnieniu od wniesionego kapitału. Omówił szczegółowe zasady związane z funkcjonowaniem spółki. Wyjaśnił, że spółka ta jest następcą prawnym funkcjonującego dotąd gospodarstwa. Poinformował, że 1 udział w spółce kosztuje 10 000zł. Wyjaśnił, że niewykluczone jest pobieranie marży od jednostek, które nie są udziałowcami, za korzystanie z usług spółki. Następnie głos zabierali radni – p. W. Osipiuk, który zauważył, że jeżeli jest mały pobór wody to małe są również koszta utrzymania; p. H. Maksimiuk – wystąpiła o uszczegółowienie okresu za jaki brana była kalkulacja przychodów i dochodów. Pan T. Kłosek wyjaśnił, że każda gmina księgowana jest oddzielnie a rok obrachunkowy liczony jest od 01 lipca 2009r. do 30 czerwca 2010r. Pan A. Gierasimiuk – radny zadał zapytanie związane z brakiem konserwacji hydroforni w Mochnatym. Następnie Wójt gminy wystąpiła z zapytaniem związanym z brakiem konserwacji hydrantów. Wyjaśniła również, że planowana jest modernizacja hydroforni w Mochnatym oraz stacji ujęcia wody w Nowoberezowie. Następnie p. W. Biryłko – radna zaapelowała o niepodejmowanie stawek z uwagi na zbliżające się wybory i podwyżki proponowane przez gospodarstwo. Zaapelowała o pozostawienie stawek na poziomie ub. roku. Pan T. Kłosek wyjaśnił, że stawki są proponowane na mocy ustawy, które obowiązują cały rok, a spółka wchodzi w zobowiązania dotychczasowego Gospodarstwa. Odnośnie hydrantów wyjaśnił, że wiosną każdego roku hydranty są sprawdzane i naprawiane i zobowiązał się do sprawdzenia tego tematu. W toku dyskusji głos zabierali p. M. Owerczuk, p. A. Janiuk, p. J. Grygoruk, którzy podejmowali temat nielegalnego poboru wody. Po zamknięciu dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzania ścieków ze stawkami zaproponowanymi przez gospodarstwo. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (1 głos „za”, 9 głosów „przeciw”, 5 „wstrzymujący się” Przewodniczący obrad stwierdził, że rada nie podjęła uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzania ścieków. W tym miejscu głos zabrał p. A. Kulik, Zastępca Kierownika Referatu Inwestycji ..., który wyjaśnił, że mocą obowiązującego prawa uchwała ta wchodzi w życie ze stawkami zaproponowanymi przez gospodarstwo. Następnie p. T. Kłosek podziękował za współpracę i zaapelował o przystąpienie do spółki.

(Załącznik Nr 5 do protokołu)


  1. regulaminu szczegółowych zasad konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,


Sekretarz Gminy p. M. Kondraciuk – przedstawił projekt uchwały w sprawie regulaminu szczegółowych zasad konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji. Wyjaśnił, że podjęcie uchwały wynika z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego i określa elementy regulaminu tj. procedury wszczęcia konsultacji, treść ogłoszenia o przeprowadzeniu konsultacji, formy konsultacji i sposób wykorzystania wyników konsultacji. Następnie wyjaśnił, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Wobec braku dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie regulaminu szczegółowych zasad konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XLIII/ 189 / 10
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 15 października 2010 roku

w sprawie regulaminu szczegółowych zasad konsultowania z radami działalności pożytku publicznego lub organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.

(Załącznik Nr 6 do protokołu)


  1. w sprawie: deklaracji intencji finansowania w roku 2011 przedsięwzięcia w ramach „Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013” z działania „Odnowa i rozwój wsi” ,


Pani O. Rygorowicz – Wójt gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie: deklaracji intencji finansowania w roku 2011 przedsięwzięcia w ramach „Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013” z działania „Odnowa i rozwój wsi”. Wyjaśniła, że konieczne jest przesunięcie terminu realizacji tego projektu na rok 2011 z uwagi na brak środków finansowych. Wobec braku dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie: deklaracji intencji finansowania w roku 2011 przedsięwzięcia w ramach „Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013” z działania „Odnowa i rozwój wsi”. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (10 głosów „za”, 1 głos „przeciw”, 4 „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XLIII/ 190 / 10
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 15 października 2010 roku

w sprawie: deklaracji intencji finansowania w roku 2011 przedsięwzięcia w ramach „Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013” z działania „Odnowa i rozwój wsi”.


(Załącznik Nr 7 do protokołu)


  1. w sprawie upoważnienia Kierownika Biura Obsługi Szkół Samorządowych w gminie Hajnówka do wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym,


Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Biura Obsługi Szkół Samorządowych w gminie Hajnówka do wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym. Wyjaśniła, że upoważnienie takie niezbędne jest do spraw związanych ze stypendiami i zasiłkami szkolnymi. Wobec braku dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie upoważnienia Kierownika Biura Obsługi Szkół Samorządowych w gminie Hajnówka do wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XLIII/ 191 / 10
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 15 października 2010 roku

w sprawie upoważnienia Kierownika Biura Obsługi Szkół Samorządowych w gminie Hajnówka do wydawania decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym.


(Załącznik Nr 8 do protokołu)

 

Ad.6. Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2009/2010, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.


Kierownik BOSS – p. H. Szymaniuk, przedstawiła informację o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2009/2010, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że informacja była przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Ponadto poinformowała, że przepisy prawa zobowiązują do przedstawienia informacji i szczegółowo omówiła: zatrudnienie w szkołach oraz Biurze Obsługi Szkół Samorządowych, zestawienie ilości szkół z podziałem na klasy w roku szkolnym 2009/2010, pomoc materialną dla uczniów realizowaną przez BOSS wraz ze stypendiami i zasiłkami szkolnymi, dowożenie, wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny, wyniki sprawdzianu przeprowadzonego w szóstych klasach podstawowych na podstawie skali pięciostopniowej oraz skali dziewięciostopniowej czyli staninowej, wyniki egzaminu gimnazjalnego, projekty realizowane przez szkoły. Następnie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawioną informację o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2009/2010, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka. Radni jednogłośnie ( 15 głosów „za”) przyjęli przedstawioną informację. (Informacja stanowi załącznik nr 9 do protokołu) Następnie głos zabrał p. J. Grygoruk, który podjął temat funkcjonowania przedszkola na terenie gminy oraz dopłat za 1 dziecko do przedszkoli znajdujących się w Hajnówce, a także dzieci mieszkających na wsiach, które nie uczęszczają do przedszkoli. Wójt Gminy zabierając głos poinformowała, że obowiązkiem gminy jest zapewnienie przedszkoli dla dzieci z terenu gminy. Poinformowała, że stworzona została grupa przedszkolna w Dubinach do której uczęszcza 27 dzieci. Wyjaśniła, ze temat ten jest otwarty, na obecną chwilę gmina musi dopłacać do dzieci uczęszczających do przedszkoli w Hajnówce, niemniej rozważana jest również budowa przedszkola na terenie gminy. Poinformowała także, że nie ma przepisu pozwalającego na dopłacanie do dzieci nie uczęszczających do przedszkoli. Pan W. Osipiuk – radny zaapelował o przyznawanie stypendiów naukowych dla uczniów. Pani W. Sajewicz – radna zaproponowała dowożenie uczniów z Topiła do szkół samochodem Wolkswagen z uwagi na małą liczbę uczniów korzystających z autobusu szkolnego w Topile.

Ad. 7. Zapoznanie się z informacją Wójta Gminy w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.


Sekretarz Gminy – p. M. Kondraciuk przedstawił informację w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2009 rok Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono. ( Informacja stanowi załącznik nr 10 do protokołu)


Ad.8. Zapoznanie się z informacją Przewodniczącego Rady Gminy Hajnówka w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez radnych zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2009 rok.


Przewodniczący Rady przedstawił informację w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez radnych zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2009 rok. Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono. ( Informacja stanowi załącznik nr 11 do protokołu)

Ad.9. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.


Wobec braku zgłoszonych interpelacji i zapytań odpowiedzi nie udzielano.


Ad.10. Wolne wnioski.


Przewodniczący obrad Przedstawił pisma wpływające do rady. Rada stwierdziła, że z uwagi na brak środków finansowych rada nie może dofinansować zakupu aparatów mających na celu pomiar alkoholu w wydychanym powietrzu przez kierowców. ( Pisma stanowią załącznik nr 12 do protokołu). Następnie Przewodniczący otworzył dyskusję w sprawach różnych. W tym miejscu głos zabrał sołtys wsi Trywieża – p. K. Sołowianiuk – który wyraził swoje stanowisko w sprawie stawek zaopatrzenia w wodę , niesprawnych wodomierzy. Następnie sołtys p. M. Pierko – sołtys wsi Topiło – zgłosił do naprawy hydranty w Topile.

Wobec wyczerpania się porządku dziennego i braku innych spraw różnych Przewodniczący zamknął obrady XLIII Sesji Rady Gminy Hajnówka.

Protokołowała:

Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Rady

 

Wiesław Józef Komarewski

Hajnówka, dnia 21 października 2010r.







Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2010-12-21

Data modyfikacji: 2010-12-21

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2010-12-21